Magazin: Haszongépjárművek: biztonsági játékosok az élvonalban
A haszongépjárművek világában nemcsak a motor pörög, hanem az élet is: úttörő innovációk, dinamikusan növekvő elektromos flották, valamint a biztonságot és a hatékonyságot egyaránt növelő technológiák támogatják a cégeket abban, hogy azok minél nagyobb haszonnal és precizitással aknázzák ki flottáik képességeit, és tegyék vállalataikat nyereségessé és versenyképessé. Körképünkben az aktuális elvárásokat, megoldásokat és trendeket vesszük górcső alá.
Egyre nagyobb az érdeklődés a hibrid vagy tisztán elektromos haszongépjárművek iránt, bár egyelőre inkább a tőkeerősebb cégek engedhetik meg maguknak ezek lízingelését. Az egyik legnépszerűbb e-haszongépjármű a piacon a Nissan e-NV 200, amely akár 200 km-t is képes menni egyetlen töltéssel. Fontos változás, hogy immár állami támogatást is lehet igényelni elektromos haszongépjárművekre, s ezáltal egyre több kis- és középvállalat számára válnak elérhetővé ezek az autók.
– A piac egyelőre még nehezebben fogadja a magasabb árú intelligens rendszereket. Ilyen többek között az úttörő innovációnak számító Közlekedési Tábla Felismerő rendszer, amely azonosítja a sebességkorlátozásokat, és automatikusan az adott korlátozáshoz igazítja az autó sebességét. Népszerű technológia még a haszongépjárműveknél az adaptív sebességtartó automatika, amely gondoskodik arról, hogy az autó mindig biztonságos távolságban maradjon az előtte haladó járműtől – sorolja Trybek Gábor, a Business Lease Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója a legmodernebb trendeket. Az extrákat illetően a haszongépjárművek körében rendkívül népszerű az integrált állóhelyzeti hűtés: a hűtőberendezés éjszaka nem fogyaszt üzemanyagot, mégis jobb légáramlást biztosít a fülkében, és rendkívül csendesen működik, ráadásul intelligens is, hiszen folyamatosan figyeli, mennyi ideig használható még a rendszer az akkumulátorok lemerítése nélkül.
– A személyautóknál már általános az extra felszereltségek egy jelentős része, például a sávtartás- és sávváltás-támogatás, az adaptív sebességtartó automatika és az elalvásfigyelmeztetés a haszongépjárműveknél is elérhető – teszi hozzá Trybek Gábor.
Húzó ágazat
A Danube Truck Magyarország Kft. az IVECO haszongépjárműveinek magyarországi importőreként 2014 óta felel a márka hazai jelenlétének biztosításáért. Elsősorban a márka közismert, idén már több mint 40 éve fáradhatatlan fuvarozó kisteherautóját a DAILY-t, a városban is jól manőverezhető EUROCARGO-t, a nyereségtermelő bajnokot a TRAKKER-t és a fejlesztéseivel a kedvező energiagazdálkodásra fókuszáló STRALIS-t értékesítik.
– Húzó modelljeinken túl forgalmazzuk a mindenféle útra termett DAILY 4×4-et, a kategóriájában a legnagyobb terhelhetőséggel büszkélkedhető STRALIS X-WAY-t, a hosszú távon még inkább fenntartható IVECO BUS autóbuszokat, valamint az építő- és bányaipari járműveket gyártó – az IVECO család tagjaként ismert – ASTRA bányászati specifikációjú nehézteherautókat és dömpereket – sorolja a méltán népszerű modellek jellemzőit Nárai Zoltán LCV flottamenedzser. Fenntarthatóság, csúcstechnológia, hatékonyság, robusztusság, tartósság, megbízhatóság és a lehető legalacsonyabb teljes birtoklási költség érvényesítése: ezek azok a szempontok, amelyek alapján az ügyfelek a Danube Truckot választják. Ami pedig a különleges igényeket illeti, a cégnek arra is van releváns válasza:
– Egyedi kérésként indult például a Daily-Hi-Matic kategóriájában egyedülálló, nyolcfokozatú váltónk. Most már egyre több haszonjárművet adunk át ezzel az egyre népszerűbb extránkkal. Forgalmazott modelljeink esetében a legjellemzőbb egyedi kérések az extrém munkafeladatok végrehajtását kiszolgáló felépítménnyel való felszerelés – mondja Nárai Zoltán.
Kompromisszummentes övezet
A Duna Autó 30 éves tapasztalattal a háta mögött a rendkívül pontos ügyféligény-felmérést tartja egyik legfontosabb feladatának.
– A vevő akkor lesz elégedett, ha kompromisszummentes autót használhat. Éppen ezért részletesen kikérdezzük ügyfeleinket elképzeléseikről, hiszen ahhoz, hogy a legjobb gépjárműveket biztosíthassuk számukra, tudnunk kell, mit akarnak szállítani, mert más és más tömeg, térfogat, raklap és hűtés szükséges más-más áruk esetében. Fontos az is, milyen távolságokra szállít valaki: városon belül közlekedik, vagy városok között, nagyobb távokat megtéve? És az is lényeges szempont, hogy a kipakoláshoz milyen paraméterekkel rendelkezzen az autó. Fontos még a beszerzési ár, az üzemeltetési költségek, a megbízhatóság, illetve – amióta a tengelysúlymérés elterjedt – az autók tömege is – mutat rá a leghangsúlyosabb tényezőkre Markó Zoltán, a cég kereskedelmi és marketingigazgatója. A Duna Autó igen széles haszongépjármű-palettával rendelkezik: 18 különböző márkát kínál öt kategóriában. A VAN, a kishaszongépjármű, a pick-up, a furgon, valamint az alváz és platós autók közül szinte kizárólag az újakat keresik – minimális a használt gépjárművek iránti érdeklődés.
– Ebben a tekintetben a legnépszerűbb márkáink a Fiat, a Peugeot és a Renault, hiszen ezeknél a járműveknél a legkedvezőbb az ár és az üzemeltetési költség, valamint itt a legszélesebb a modellválaszték – mondja Markó Zoltán. Ami pedig az elektromos haszongépjárműveket illeti, egyelőre egyedül a Nissan e-NV200 rendelkezik e-meghajtással, s az Autóvárosban 2018-ban értékesített haszongépjárműveknek mindössze 4,59%-át tette ki ez a modell.
Minőség és extrák
A haszongépjárművek esetében a legfontosabb szempontok a fenntartási és üzemeltetési költségek, a megbízhatóság, nem utolsósorban pedig a rakodó- és vontatókapacitás, ám az ügyfelek számára elengedhetetlen a kiszolgálás magas minősége és sokoldalúsága.
– Minél szélesebb egy adott márka haszongépjármű-termékpalettája, annál nagyobb kedvvel fordulnak hozzá a potenciális partnerek, hogy minden igényükre egyetlen partner segítségével találjanak megoldást – mutat rá cégük egyik erősségére Bondar Edwin, a Reálszisztéma flottaértékesítési üzletágvezetője, majd hozzáteszi:
– Partnereink egyre inkább elvárják az aktív és passzív biztonságot, valamint a kényelmi extrákat, melyek korábban csak a személyautók jellemzői voltak. A Toyota haszongépjárműi – köztük a piacvezető Toyota Hiluxszal és Toyota Proace-szal – e tekintetben is élen járnak.
Milliónyi előny
A Hilux és a Proace modellekről természetesen a Toyota cég is szuperlatívuszokban beszél, hiszen az 1 000 000 km-es garanciával kínált Proace a megbízhatóság, az elnyűhetetlenség, valamint a párját ritkító terepképességek szimbólumává vált, a Hilux pedig a piac legjobbjai között szerepel. A haszongépjárművek esetében az ügyfelek számára legfontosabb szempontok az alacsony üzemben tartási költségek (TCO) mellett a megbízhatóság, a praktikus használhatóság és természetesen a szegmensben élenjáró rakodó- és vontatókapacitás. Ugyanakkor egyre fontosabb a haszongépjárművekre jellemző aktív és passzív biztonság is.
– A Toyota valamennyi modelljében, így a Hilux pickupban és a Proace áru- és személyszállítóban is sztenderddé tette az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák a kategóriában egyedülállóan széles tárházát csokorba fogó Toyota Safety Sense rendszert. Ez olyan biztonsági technológiákat jelent, mint az Adaptív Sebességhatároló Automatika, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, az Ütközésmegelőző Biztonsági Rendszer gyalogosészlelővel, vagy épp a Jelzőtábla-felismerés – méltatja a Toyota haszongépjárműveinek előnyeit Varga Zsombor, a cég PR-menedzsere.
Gyarmati O.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI-jal igyekszik személyre szabni a marketinget a Mondelēz
Új platformot indít a Mondelēz, amellyel célja globális marketingképességeinek javítása…
Tovább olvasom >A greenwashing ma már kevés lenne
Nagy átalakulások várhatóak a piacon: a változó fogyasztói igényekre és…
Tovább olvasom >Az Accenture-rel társul az Unilever „következő generációs MI” projektjére
Az Unilever bejelentette, hogy az Accenture-rel lép partnerségre egy olyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >