Három hónapos kampányban népszerűsíti a mézet a méhészeti egyesület
Három hónapos kampányban népszerűsíti a mézet az Országos Magyar Méhészeti Egyesület, a szervezet útmutatást is ad a fogyasztónak a jó minőségű magyar méz vásárlásához azzal, hogy az ellenőrzést vállaló méhészek zárszalaggal ellátott speciális üvegben hozhatják forgalomba terméküket.
Bross Péter, az egyesület elnöke szerdán az M1 aktuális csatornán elmondta, 9 évvel ezelőtt egy öblösüveggyárral közösen készítették el a speciális, dombornyomott mézesüveget, amelyet az a méhész használhat, amelyik a szerződésben vállalja, hogy bármikor ellenőrizhetik.
Bross Péter közölte, az egyesületnek 13 500 méhész tagja van, a három hónapos mézfogyasztást népszerűsítő kampányukkal pedig azt szeretnék elérni, hogy a magyar mézfogyasztók magyar terméket vásároljanak, főleg hazai termelőtől.
Hozzátette: Magyarországon az átlagos mézfogyasztás 70 deka évente, a kampányban nemcsak a közvetlen mézfogyasztásra ösztönöznek, hanem a termék széles körű felhasználási lehetőségeit is bemutatják.
Bross Péter hangsúlyozta, a mézfogyasztás növelése érdekében az egyesület szeretné elérni, hogy a magyar szabályozás teremtse meg a mézből készült alkoholos italok előállításának lehetőségét is.
gpe gry
Kapcsolódó cikkeink
Kizárólag uniós eszközökkel enyhíthető a kínai méz pusztító hatása
Bizakodva tekintenek az idei akácszezonra a hazai méhészek, azonban az…
Tovább olvasom >Még szigorúbb szabályok vonatkoznak az ukrán méz, tojás és baromfi importjára
Az Európai Parlament szigorította az Ukrajnából érkező agrártermékek importját, kiterjesztve…
Tovább olvasom >Újra jöhet az ukrán méz
Hétfő este megjelent egy új kormányhatározat a Magyar Közlönyben, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >