Gyorsult a német kiskereskedelmi forgalom csökkenése februárban
Németországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom csökkenése februárban havi és éves összevetésben.
A német statisztikai hivatal, a Destatis azt közölte, hogy februárban 1,9 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom januárhoz képest, amikor kisebb, 0,4 százalékos havi szintű forgalomesést regisztráltak. Szakértői várakozások átlagában 0,4 százalékos havi szintű növekedés szerepelt februárra.
Németországban ez volt a negyedik egymást követő hónap, amikor a kiskereskedelmi forgalom csökkent havi összevetésben.
Februárban havi összevetésben az élelmiszerek értékesítése 1,7 százalékkal, a nem élelmiszertermékeké pedig 1 százalékkal csökkent.
2023 februárjához képest idén februárban 2,7 százalék volt a kiskereskedelmi forgalom csökkenése, ami szintén gyorsulás a januári éves szintű 1,4 százalék esést követően. Szakértői várakozások átlagában szerényebb, 0,8 százalékos éves szintű kiskereskedelmi forgalomcsökkenés szerepelt. Németországban negyedik hónapja tart a kiskereskedelmi forgalom éves szintű csökkenése.
Németországban tavaly 3,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom, miután 2022-ben 0,7 százalékos visszaesést, 2021-ben 0,6 százalékos növekedést mértek.
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >Átvételi pontokat tesztel a Rossmann Németországban
Átvételi pontokat kínál a jövőben az online rendelések számára a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >