Fókuszban a sportgazdaság és az exportképes magyar sportinnovációk
A sport globálisan az egyik legdinamikusabban fejlődő iparág, a szegmensben megvalósuló innováció pedig a magyar cégek számára is nemzetközi kiugrási lehetőséget jelent. Ezt felismerve rendezi meg első ízben a Magyar Nemzeti Kereskedőház és a Testnevelési Egyetem a Sport és Innováció Nemzetközi Konferenciát május 18-19-én, Budapesten. A konferencia elsősorban az iparági párbeszéd erősítését és az exportlehetőségek feltérképezését célozza.
Magyarország sportnemzet, ami nemcsak a versenysport területén folyamatosan elért kiváló eredményekben nyilvánul meg, hanem egyre nagyobb sikereket érnek el a hazai szereplők a sportgazdaság, képzés és innováció terén is. Az iparág globális súlyát jelzi, hogy az Európai Unió növekedéséhez éves szinten mintegy 300 milliárd euróval járul hozzá, valamint körülbelül 60 millió embert foglalkoztat.
A terület fejlődésének elősegítése, és a nemzetközi vérkeringésbe való bekapcsolása érdekében rendezi meg a Magyar Nemzeti Kereskedőház és a Testnevelési Egyetem az első Sport és Innováció Nemzetközi Konferenciát.
Az esemény keretében közel 100 hazai és nemzetközi szakértő tart előadásokat a sportgazdaság, sportinnováció és képzés területének aktualitásairól, bemutatva a legfrissebb trendeket. A konferencián bemutatkozik továbbá a sportipar területén tevékenykedő 20 legígéretesebb hazai vállalkozás is.
„Célunk, hogy egy olyan platformot teremtsünk a sportszakma legfontosabb hazai és határon túli szereplői számára, mely ösztönzi a tapasztalatok megosztását és az iparági párbeszédet, elősegítve a fejlődési irányok meghatározását és az exportlehetőségek feltérképezését. Mindezzel pedig újabb lépést teszünk közös távlati célunk eléréséhez, a magyar sportgazdaság nemzetközi sikereihez” – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
Tradícióra épülő innováció
A Sport és Innováció Nemzetközi konferencia társszervezője Európa legrégebben alapított testkulturális felsőoktatási intézménye, a Testnevelési Egyetem, mely egyszerre épít az időtálló értékekre és ad teret az innovációnak.
„Egyetemünk és a konferencia céljai hasonlóak, azt szeretnénk, hogy ez a hagyományt teremtő rendezvény újszerű szemlélettel és megoldásokkal felkeltse a sport, a sporttudomány iránti érdeklődést, illetve teret adjon új kutatási együttműködéseknek, innovatív gondolatoknak. Mindemellett a konferencia kiváló alkalmat teremt a magyar sport társadalmi, gazdasági és kulturális értékeinek, fejlesztési lehetőségeinek bemutatására is. Bízom benne, hogy a résztvevők számtalan szakmai ismerettel, valamint kapcsolattal gazdagodva, tehetségüket, képességeiket, tudásukat kibontakoztatják és azokat maguk, valamint a sporttársadalom javára eredményesen kamatoztatják” – fogalmazott Mocsai Lajos, a Testnevelési Egyetem rektora.
Globális potenciál
A sportipar világgazdaságban betöltött szerepének növekedése a versenyképes termékeket és innovatív megoldásokat létrehozó magyar vállalkozások számára is üzleti lehetőségeket rejt a külpiacokon. A Magyar Nemzeti Kereskedőház ennek megfelelően kiemelt hangsúlyt helyez a versenyképes magyar sportgazdasági szereplők felkutatására, nemzetközi üzleti kapcsolatainak bővítésére, szakkiállítások keretében exportpromócióra és üzleti tárgyalások szervezésével konkrét exportsikerek elősegítésére.
„A sportgazdaság szerepét tovább növeli, hogy egyre nagyobb mértékben hasznosítja az innovatív eredményeket, mivel a szektor üzleti szereplői az innovatív megoldások alkalmazásával maradhatnak versenyképesek, és válhatnak a szegmens zászlóshajóivá” – fűzte hozzá Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkeink
A szolgáltatás külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben 3,5 milliárd euró volt
2024 harmadik negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 4,2, importja…
Tovább olvasom >Lezajlott a NÉGYOSZ munkakonferenciája – Új párbeszéd indult a növényi alapú táplálkozásról
A NÉGYOSZ szervezésében egy úttörő szakmai esemény zajlott, amely a…
Tovább olvasom >Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >