Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg Ázsia egyik legjelentősebb nemzetközi kiállítása Szingapúrban, a Food and Hotel Asia (FHA). A 2024. április 23-26 között zajló eseményre közel hatvanezer látogatót várnak. Az Agrármarketing Centrum közösségi standján többek között szuvidált galambhússal, mangalicatermékekkel, kekszekkel és magyar borokkal várják a beszerzők érdeklődését. A hat magyar kiállító egy hatvan négyzetméteres standon mutatkozik be; ketten közülük évről évre részt vesznek a kiállításon. Az ázsiai városállam gazdasági és stratégiai jelentőségű elosztó központ, így a kiállítási részvétel kitűnő lehetőség az ázsiai piacra betörni kívánó cégek számára.
Nyolc évvel ezelőtt, 2016-ban szervezett először közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum a szingapúri kiállításon. Mivel az ázsiai városállam területéből adódóan szinte egyáltalán nem folytat mezőgazdasági tevékenységet, élelmiszerei kilencven százalékát importálja. Az FHA-n való részvétel óriási lehetőséget jelent az exportálni kívánó magyar élelmiszer- és agrárcégek számára nemcsak Szingapúr felvevőpiaca, hanem a térségben jelentős kereskedelmi központi szerepe miatt is.
Az eseményen a hat kiállító termékei mellett az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program is jelen van, melynek keretében folyamatosan regisztrálják a térségből a magyar termékek iránt érdeklődő potenciális beszerzőket. A program digitális platformja, a Hungarian Food Business katalógus már 219 magyar élelmiszeripari gyártócég több mint kétezer termékét, 364 külföldi beszerző vállalat és további 129 egyéb felhasználó (jellemzően nagykövetség, főkonzulátus, szakmai szervezet) adatait tartalmazza.
Ugyan az FHA társrendezvénye a ProWine Asia, a magyar jelenlét koncentráltan valósul meg: élelmiszereinket és borainkat az FHA-n létrehozott standunkon népszerűsítjük. A Magyar Bormarketing Ügynökség égisze alatt a kitűnő magyar borok (különös hangsúllyal büszkeségünkre, a tokaji aszúra) megkóstolására is lehetősége nyílik az érdeklődőknek. Az Agrármarketing Centrum standját a kiállítás nyitónapján meglátogatta Pach Judit, Magyarország szingapúri nagykövete is.
Magyarország és Szingapúr között az utóbbi években erősödtek a kereskedelmi kapcsolatok, 2023-ban a kétoldalú forgalom meghaladta az egymilliárd dollárt. A közelmúltban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kétszer is ellátogatott Szingapúrba, ahol tárgyalásokat folytatott többek között Grace Fu szingapúri kereskedelmi miniszterrel. A találkozón elhangzott, hogy nemrég huszonnégy magyar élelmiszeripari cég számára hagyták jóvá a sertés- és baromfihús exportját a térségbe.
Kapcsolódó cikkeink
Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >Megnyílt a FOODEX, tíz kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Tíz kiállító részvételével, egy 100 négyzetméteres közösségi standmegjelenéssel vesz részt…
Tovább olvasom >Egy kupica bizonytalanság
A válságok, hiányproblémák, infláció ellenére tartják még magukat a kereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >