Ez az oka annak, hogy gyorséttermek elviteli díjat vezettek be
A McDonald’s szeptembertől elviteli díjat vezetett be a nem helyben fogyasztott, személyesen vagy a McDrive-ban leadott, elvitelre kért rendelések esetében. Az elviteli díj bevezetését a cég a Telex kérdésére „az elviteles vásárlásokra vonatkozó megnövekedett többletköltségekkel” indokolta.
Mivel nem feltétlenül egyértelmű, hogy miért olcsóbb egy gyorsétterem számára a helyben fogyasztás (aminek például az egy főre jutó rezsiköltségei magasabbak, hiszen az éttermet egész évben hűteni vagy fűteni kell, a helyben fogyasztó vendégek használhatják a mosdót, sőt, újabban már az asztalukhoz is az étterem dolgozói viszik ki a rendelésüket), megkerestünk több gyorsétteremláncot is, hogy ezt a kérdést tisztázzuk.
A Burger King a Telex megkeresésére azt közölte, hogy a McDonald’shoz és a KFC-hez hasonlóan náluk is többletköltséget jelent a cég számára, ha egy vásárlójuk nem helyben, az étteremben fogyaszt, hanem elvitelre kéri a rendelését. A KFC tegnap elsősorban a papírcsomagolásokra hivatkozott, a Burger King emellé beemelt még egy szempontot, a cég indoklása így szól:
„A többletköltség számos tételből áll össze, ilyen többek között például az extra csomagolóanyagok költsége és a csomagolást végző munkaerő pluszideje.”
A Burger Kingnél a McDonald’sszal szemben egyelőre nincs elviteli díj, de a KFC-hez hasonlóan a nagy méretű papírtáska árát elkérik, 100 forintot darabonként. Egyébként nem kizárható, hogy „a piaci trendeket követve” a jövőben a Burger Kingnél is bevezetésre kerül majd „valamiféle elviteles rendeléshez köthető díj” – közölte a cég a Telex megkeresésére.
Kapcsolódó cikkeink
Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >A világ legjobb FMCG-reklámjai
A nézők elfogadják, hogy reklámot kapnak, cserébe elvárják, hogy az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >