Évente 9%-kal bővülhet az európai e-kereskedelem
A GlobalData új kutatási jelentése szerint az európai e-kereskedelmi piac mérete 2027-re várhatóan eléri az 1,5 billió dollárt, ami átlagosan évi 9%-os növekedési ütemet jelent.
A GlobalData által 9,5%-ra becsült európai növekedés kissé elmarad ettől. Az adat- és elemző cég előrejelzése szerint a globális e-kereskedelmi kiadások 2027-ben elérik a 9,3 billió dollárt, szemben a 2022-es 5,9 billió dollárral. Ez alig valamivel kevesebb mint 60%-os növekedést jelent öt év alatt.
A pandémia szerepe
Az elmúlt években az e-kereskedelmi költések éves növekedése ennél nagyobb – 2016 és 2022 között 15% – volt. Az online költések ebben az időszakban 2,5 billió dollárról a fent említett 5,9 billió dollárra nőttek. A GlobalData ezt a jelentős növekedést részben a Covid-19-nek tulajdonítja, megállapítva:
– A Covid-19 döntő tényező volt ebben a növekedésben, mivel a világjárvány miatti lezárások felgyorsították az online vásárlásra való átállást.
Az e-kereskedelem mint szolgáltatás
A növekedés azonban még messze nem ért véget, amint azt a GlobalData új előrejelzése is mutatja. A vállalat magyarázata szerint:
– A globális e-kereskedelmi piacot az e-kereskedelmi szolgáltatást nyújtó vállalatok demokratizálják: a Shopify, és az olyan piacterek, mint az Amazon és az Alibaba lehetővé teszik, hogy bárki kereskedővé váljon.
– Ezzel együtt a továbbfejlesztett technológia, az új szállítási szolgáltatások és az internet szélesebb körű elterjedése hozzájárul ahhoz, hogy az e-kereskedelmi tranzakciók globális értéke 2027-re elérje a 9,3 billió dollárt – véli a GlobalData.
Földrajzi egyenlőtlenségek
A GlobalData szerint 2027-ben az USA és Kína várhatóan az e-kereskedelmi iparág értékének több mint felét adja majd, de Európában is számottevő növekedést vár. A cég szerint azonban a feltörekvő piacokat sem szabad figyelmen kívül hagyni, ahol India az egyik kiemelkedő szereplő a maga 2027-ig előrejelzett 23%-os átlagos éves növekedési rátájával.
Kapcsolódó cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
OECD: Az élelmiszerár-infláció meredeken csökkent a legtöbb országban
Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a…
Tovább olvasom >A legolcsóbb élelmiszereket vizsgálták a Nébih szakemberei
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a fogyasztók védelme érdekében az…
Tovább olvasom >Már az üzletek polcain a Szentkirályi Magyarország betétdíjas PET-palackjai
A Szentkirályi Magyarország az elsők között kezdte meg a DRS…
Tovább olvasom >