Enyhültek az állati melléktermékkel foglalkozó üzemeltetők terhei

Szerző: STA Dátum: 2024. 01. 17. 09:00

Az adminisztratív terhek csökkentését célzó kormányzati deregulációs törekvésekkel összhangban 2024. január 1-től módosult az állati melléktermékekre irányadó 45/2012. (V. 8.) VM rendelet.

(Fotó: Pixabay)

A továbbiakban a keletkezett és átadott állati eredetű melléktermékek mennyiségéről nem szükséges jelentést tenni. Az átvett – esetlegesen továbbadott – állati eredetű melléktermék mennyiségét ugyanakkor az állati eredetű melléktermék szállítását, kezelését, tárolását, feldolgozását, felhasználását vagy ártalmatlanítását végző minden üzemeltetőnek továbbra is jelentenie kell telephelyenként a tárgyévet követő év március 1-jéig. A jelentést az eddigiekhez hasonlóan a rendelet 5., illetve a 6. mellékleteinek megfelelően, a Nébih honlapján elektronikusan vagy a telephely szerint illetékes járási hivatal részére kell leadni. A kötelezettség továbbra is vonatkozik a kiskapacitású égetőművel rendelkező állattartó telepeken keletkezett, és a kiskapacitású égetőműben, helyben ártalmatlanított állati eredetű melléktermékekre is. A bejelentést a tevékenység befejezése, felfüggesztése esetén legkésőbb tizenöt napon belül teljesíteni kell.

A rendelet könnyítést tartalmaz a nyilvántartásba vétel és a szállító tevékenység engedélyezésének tekintetében is

Az állati eredetű melléktermékeket kezelő üzemeltetők nyilvántartásba vételének megújítása érdekében mostantól az üzemeltetőnek a járási hivatal kérésére kell öt évente nyilatkoznia a tevékenysége folytatásáról. Az állati melléktermékek szállítására szolgáló jármű engedélye három év helyett öt évig, a szállítói tevékenység regisztrációja pedig határozatlan ideig érvényes. A vármegyei kormányhivatal ugyanakkor törli az üzemeltetőt a szállítói nyilvántartásból, amennyiben a tevékenység végzésének feltételei nem állnak fenn, a jármű engedélye lejárt vagy visszavonták azt.

Nébih

Kapcsolódó cikkeink