A fenntarthatúsági törekvések már nem csupán ‘jó, ha van’ elvárásként fogalmazódnak meg a fogyasztók részéről
Európában minden ötödik étkezést otthonukon kívüli étkezési szolgáltatásokból fogyasztanak el az emberek, nevezetesen éttermekben, élelmiszer-kiszállítókban és élelmiszerüzletekben. A fogyasztók még a házon kívüli étkezések során is biztosítani akarják, hogy az elfogyasztott élelmiszerek ne legyenek negatív hatással a környezetre vagy a társadalomra.
A Fenntartható Éttermek Szövetsége megbízásából készült felmérésből kiderült, hogy a válaszadók több mint 80%-a a fenntarthatóságot tartotta döntő tényezőnek az étkezési hely kiválasztásánál.
Az élelmiszer-szolgáltatók számos módon átalakították vállalkozásukat, beleértve az egyszer használatos műanyagok csökkentését és a fenntarthatóbb étrend népszerűsítését. A tanúsított, fenntartható pálmaolaj beszerzése egy másik megkülönböztető tényező az élelmiszer-szolgáltatások számára, amelyek elősegítik a vállalkozások társadalmi és környezetvédelmi céljait.
A pálmaolaj felhasználható az élelmiszerboltokban étolajként, vagy megtalálható az ételek elkészítéséhez használt termékek összetevőiben is. A legtöbb helyen az elkészített és adagolt ételek címkéi nem tartalmazzák az egyes termékek összetevőit, ezért a fogyasztók kevésbé ismerik élelmiszereik fenntarthatósági jellemzőit.
Azok a kiskereskedők, akik pálmaolajat használnak élelmiszerüzleteikben, az RSPO ellátási lánc tanúsítvány megszerzésével nyugalmat biztosíthatnak az ügyfeleknek. Az RSPO-tanúsítvánnyal rendelkező kiskereskedők, élelmiszerüzletek és éttermek hangsúlyozzák elkötelezettségüket a tanúsított, fenntartható pálmaolaj használata mellett.
A fenntartható pálmaolaj választásával a vállalatok egy nagyobb ügy mellett kötelezik el magukat: az erdőirtás megállítása, a biológiai sokféleség és a természetes ökoszisztémák tiszteletben tartása, a gyermekmunka felszámolása, kistermelők ezreinek megélhetésének javítása, valamint a munkaerő és a közösségek jogainak védelme mellett.
Íme egy tudástár, amely segíti a vendéglátóipari vállalkozásokat a fenntarthatósági intézkedések végrehajtásában. További információért látogasson el az rspo.org ol
Kapcsolódó cikkeink
Jól halad a Ferrero fenntarthatósági céljai teljesítésével
Legfrissebb fenntarthatósági jelentése szerint jó úton halad a Ferrero csoport…
Tovább olvasom >Januárban csökkentek a globális élelmiszerárak a FAO szerint
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) honlapjára pénteken felkerült…
Tovább olvasom >Vita az erdőirtásról: Indonézia és Malajzia összecsap a „protekcionista” EU-val a pálmaolaj politika miatt
Indonézia és Malajzia egyesíti erőit az erdőirtásról szóló új uniós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >