Együttműködési megállapodást írt alá a K&H és a Tej Terméktanács
Európai uniós szinten 2035-ig több mint 2 millióval csökkenhet a tejelő tehénállomány, miközben az egy tehénre jutó tejhozamok növekedni fognak. Ahhoz, hogy ezzel a hazai tejágazat is lépést tudjon tartani, energia-, munkaerő- és mérethatékony telepek szükségesek. Az ágazat jövőbeli fejlődése és az innovatív beruházások elősegítése érdekében megújította együttműködési megállapodását a K&H és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
A K&H több mint tíz éve, 2012. óta kiemelt pártoló tagja a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsnak. A korábbi, határozott időtartamra szóló megállapodás újbóli aláírására, az együttműködés megerősítésére került sor Budapesten. Az újabb három évre szóló egyezmény értelmében a K&H kiemelt pártoló tagként – többek között – tanácskozási joggal vehet részt a szervezet eseményein, továbbá rendszeres kétoldalú egyeztetések megszervezésével támogatja annak eredményes működését és céljainak elérését.
„Mozgalmas, kihívásokkal teli évek állnak az ágazat mögött, és várhatóan a folytatás is hasonló lesz. Előrejelzések szerint ugyanis 2035-ig 19,7 millióról 17,3 millióra csökkenhet a tejelő tehénállomány, miközben az egy tehénre jutó tejhozamok ugyanezen időpontig növekedni fognak. Ha ezzel itthon is lépést szeretnénk tartani, nem lehet halogatni az energia, munkaerő és méret szempontjából is hatékonyabb telepek létrehozását. Továbbá az egyre erősödő fenntarthatósági elvárásokat sem lehet figyelmen kívül hagyni, amelyek főként a trágyakezelés és energiahatékonysági beruházások felé mozdítják a szektort”
– hangsúlyozta Demeter Zoltán, a K&H Agrárüzletág vezetője.
„Erősen kötődünk az állattenyésztéshez, a mezőgazdaság és élelmiszeripar – ezen belül is a tejágazat – stratégiai partnerei vagyunk, az agrárhiteleken belül az állattenyésztéshez kapcsolódó portfóliónk aránya 43 százalék, amely közel 1250 ügyfelet jelent. Ezért a szektor további fejlesztésében, fejlődésében aktívan részt kívánunk venni. Ennek egyik pillére az együttműködési megállapodás meghosszabbítása”
– mondta el a szakértő.
„A K&H-val kötött partneri megállapodás is támogatást nyújt abban, hogy szervezetünk és az ágazat egésze előtt álló feladatokat hatékonyabban, akár a K&H szaktudására is támaszkodva lehessen megvalósítani”
– hangsúlyozta a megállapodás aláírásakor Harcz Zoltán ügyvezető igazgató.
„A tejágazatnak az elmúlt években számos kihívással kellett szembenéznie, dinamikus áremelkedés utáni gyors visszarendeződés, infláció, történelmi aszály, a tejtermékgyártás önköltségének növekedése. Ide kell sorolni a kiskereskedelemet érintő különböző terheket is. Számtalan tejtermelő fejezte be termelését, miközben olcsó import is nehezítette életünket, különösen a félkemény sajtok piacán. Továbbra is igen súlyos kihívást jelent a lakosság tej és tejtermék fogyasztásának visszaesése, a kiskereskedelemi élelmiszer-értékesítések alacsony szintje. Az ágazaton belül újra kell indulnia a tejtermelői és az ipari fejlesztéseknek, erősödnie kell a horizontális és vertikális összefogásoknak, amelyek eredményeként megvédhetjük a tejtermelőket, növelhetjük a feldolgozóknál az értékesítést, a hatékonyságot, bővíthetjük a termékpalettát és a kapacitást. A folyamattal végső soron a lakosság tej és tejtermék fogyasztása is bővülhet, ez utóbbi cél össztársadalmi jelentősége ugyanis jóval túlmutat ágazatunkon”.
Kapcsolódó cikkeink
Átlagosan több mint hét napra kötnek utasbiztosítást a külföldre utazók
Az idei szezonban, a június eleje óta eltelt másfél hónapban…
Tovább olvasom >K&H kkv bizalmi index: Mennyiből gazdálkodnak a kkv-k?
Továbbra is növekedéssel terveznek a hazai vállalkozások az árbevételük és…
Tovább olvasom >Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >