Nőtt a sörfogyasztás tavaly

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 01. 26. 11:30

A sörfogyasztást Magyarországon általában az időjárás befolyásolja leginkább. Azonban idén a labdarúgó-világbajnokság is megdobhatja a magyarok által elfogyasztott sör mennyiségét és értékét. Egyre népszerűbbek a kézműves és prémium sörök – olvasható az origo-n.

A magyar sörfogyasztásról közölt adatokat a Világgazdaság. Ebből az derül ki, hogy 2017-ben minimálisan, de bővült a magyar sörfogyasztás. Mennyiségben 1 százalékos, még értékben 4 százalékos volt a növekedés.
A sör hazai kiskereskedelmi forgalma közel 140 milliárd forintot ért el.
Az idei növekedés szempontjából a legfontosabb tényező a fogyasztásban a hőmérséklet, de a labdarúgó-világbajnokság is felpörgetheti a fogyasztást.

A Világgazdaság által megkérdezett áruházak 5-7 százalékos emelkedést várnak 2018-ban, a legpörgősebb időszak a nyári, itt realizálódik az éves forgalom 35-40 százaléka.

A Nielsen piackutató szerint a legkedveltebbek továbbra is a hagyományos sörök, ezek adták az értékesítés 90 százalékát. A maradék tíz százalékon az ízesített sörök (7 százalék) és a félbarna, búza- és kukoricasörök osztoztak. A magyar sörök aránya 50 százalék felett van.

A Tesco elárulta azt is, hogy négyből öt sört dobozos formában vesznek meg, az üveges sörök aránya 13 százalék, míg 7 százalékos a műanyag palackos kiszerelés részaránya.

A hipermarketek szerint egyre népszerűbbek a prémium márkás, a cseh és a kézműves sörök, de az alkoholmentes radlerek forgalma is szépen nőtt. (origo)

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink