A Destillata magyar nemzeti nyertese az Agárdi Pálinkafőzde
Az ausztriai Destillatán, Közép-Európa legnagyobb párlatversenyén a magyar nemzeti győztes az Agárdi Pálinkafőzde lett – mondta Wolfgang Lukas, a versenyt rendező cég ügyvezető igazgatója szerdán a budapesti díjátadón.
Tájékoztatása szerint összesen 119 főzde termékeit vizsgálták, Magyarországot 17 főzde képviselte. A versenyen 12 ország több mint ezer mintájáról mondtak véleményt a bírálók – tette hozzá Elisabeth Ellison-Kramer budapesti osztrák nagykövet.
Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kiemelte: az uniós eredetvédelem a pálinka és a törkölypálinka kizárólagos névhasználatán kívül számos termék esetében a földrajzi megjelölés védelmét is biztosítja, emellett a pálinka ma már hungarikumok közé is bekerült.
Az államtitkár az MTI-nek elmondta: Magyarországon 2016-ban a kereskedelmi forgalomba kerülő pálinka mennyisége mintegy 965 ezer hektoliterfok volt, 6 százalékkal több mint 2015-ben. Csökkent viszont a bérfőzött párlat 4 millió 757 ezer hektoliterfokról 4 millió 362 ezer hektoliterfokra.
Vértes Tibor, az Agárdi Pálinkafőzde tulajdonosa az MTI-nek arról beszélt, hogy a cég évente 20-25 ezer hektoliterfok pálinkát állít elő. A termékeik jelentős része belföldön fogy el, a kivitel 10 százalék alatti, 7-8 százalék. A cég árbevétele évi 300-400 millió forint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Válságban a legális pálinkagyártás: az adómentes magánfőzés torzítja a piacot
A magyar kereskedelmi pálinkafőzdék helyzete tovább romlik, forgalmuk mélypontra süllyedt,…
Tovább olvasom >Latorcai Csaba: a pálinkafőzés a nemzeti kultúra szerves része
A magyar emberek számára a pálinkafőzés szinte szabadságjog, a nemzeti…
Tovább olvasom >Veszélyben a pálinka: a klímaváltozás új gyümölcsöket kényszerít a főzdékbe
A klímaváltozás komoly hatással van a hagyományos pálinka alapanyagokra, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >