Csokinyusziból és csokitojásból vásárolunk a legtöbbet húsvét előtt, tojásból pedig az M-es fogy legjobban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 03. 06. 12:14

Egyértelműen az édességek generálják a legnagyobb forgalmat húsvét előtt az élelmiszer-kiskereskedelemben – derül ki a Tesco adataiból. Az áruházlánc üzleteiben március elején már elérhetőek a húsvéti termékek, és bár idén a fizetésnap sokaknál húsvét utánra esik, a Tesco vásárlói már a hónap elejétől kihasználhatják a különféle kedvezményes lehetőségeket.

Ha húsvét, akkor csokinyuszi és csokitojás – ezekből és az egyéb húsvéti édességekből fogy a legtöbb a Tesco üzleteiben és a Tesco Otthonról online felületén az ünnepek előtt. Az ebben az időszakban szintén keresett hús- és tejtermékek csak ezután következnek a forgalmi rangsorban az áruházláncnál, de az év többi részéhez képest a kosarakban ilyenkor nagyobb arányban találhatók üdítők és szeszesitalok is.

A korábbi évek alapján a Tesco most is megnövekedett forgalomra számít az ünnepek előtt. Habár a tipikusan húsvétkor fogyasztott élelmiszerek és a tavaszi dekor is már március elejétől elérhető a választékban, a tapasztalatok szerint a vásárlók többnyire az utolsó pillanatra időzítik ezeknek a szezonális termékeknek a beszerzését.

„Nagypénteket megelőző csütörtökre, március 28-ára, illetve szombatra, március 30-ra várjuk a legtöbb vásárlót, akik rendszerint egyszerre vesznek meg minden, a húsvéti ünnepléshez szükséges terméket. Idén azonban a húsvét egy héttel korábbra esik, mint 2023-ban, így sokan lesznek, akiknek még nem érkezik meg a havi fizetésük a nagybevásárlás idejére. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy vásárlóinkat már március első felében is számos kedvezménnyel segítsük a költségkeret okos beosztásában. Bízunk benne, hogy a tudatos vásárlást szem előtt tartva kihasználják a különféle akciókat és a hűségkártya nyújtotta előnyöket, mely utóbbiakkal már 2,6 millió Clubcard-tagunk él rendszeresen”

– mondta Martin Coulam, a Tesco Magyarország működési igazgatója.

A Tesco adatai szerint az átlagos húsvéti vásárlói kosár tavaly 8000 forint körül alakult. Hogy idén minél több kerülhessen az ünnepi asztalra, az áruházlánc hetente mintegy 1000 terméket kínál jelentős árkedvezménnyel a „Clubcarddal olcsóbb” program keretében, amelyben olyan árucikkek is olcsóbban találhatók most meg, mint a kötözött sonka és lapocka, húsvéti kalács, gyerekkönyvek, színezők és foglalkoztatók, szakácskönyvek, valamint a húsvéti ajándékok becsomagolásához szükséges hozzávalók. A Tesco Árgarancia programjában továbbá mintegy 600 alapvető élelmiszer és háztartási cikk árát tartja tartósan alacsonyan. Ha a vásárló mégis olcsóbban találná meg máshol az árgaranciás termékeket, az áruházlánc visszafizeti az árkülönbözetet. Emellett hetente jellemzően 20 közkedvelt termék érhető el bombaáron a Tescónál – március 7-től például a Kinder meglepetés és a Pick szalámi –, és húsvét előtt is változatlanul érvényes a Friss 5 akció, melynek köszönhetően hetente ötféle különböző zöldség és gyümölcs kapható extra alacsony áron. Továbbá március 7. és 10. között, valamint március 14. és 17. között újra élnek a Triplázó napok, amikor minden elköltött 100 Ft után 1 pont helyett 3 pontot írnak jóvá a kasszáknál a Clubcard egyenlegeken, a pontok pedig fizetéskor kupon formájában felhasználhatók.

A Tescónál mintegy 80 ezer kilogramm csokinyuszi fogy húsvét előtt, ezenkívül mintegy 300 tonna sonka kerül az üzletek polcaira, melyek közül a leggyakrabban keresettek a kötözött lapocka és a frikandó. Természetesen a tojás sem hiányozhat az áruházak kínálatából, melyből húsvét előtt az éves értékesített mennyiség 15 százaléka fogy – jellemzően M-es méretben. A Tesco továbbá 250 ezer darab kalácsot forgalmaz az ünnepeket megelőző időszakban frissen sütve és előre csomagolva, édes és sós (például tormás) ízekben egyaránt, beleértve az egyre népszerűbb babkát is.

Kapcsolódó cikkeink