Címkementes palackokat tesztel a Coca-Cola a fenntarthatóság érdekében
A Coca-Cola újabb fenntarthatósági innovációval lép elő az Egyesült Királyságban. A cég január végén bejelentette, hogy három hónapon keresztül tesztelik a Sprite és a Sprite Zero fél literes PET-palackjait egy új, címkementes megjelenéssel. A kezdeményezés célja az újrahasznosítási folyamat egyszerűsítése és a csomagolóanyagok mennyiségének csökkentése.
Érdekesség, hogy nem ez az első alkalom, hogy a cég a Sprite márkán keresztül tesztel fenntarthatósági innovációt. A korábbi változások, például a zöld színű palackok átlátszóra cserélése, annak idején történetesen a PET-palackok újrahasznosításának megkönnyítését célozták.
A kísérlet során a cég lézertechnológiával helyettesíti a palackok hagyományos papírcímkéit, így a termékinformációk gravírozva jelennek meg a hátoldalon. A palackok nyakán látható dombornyomott márkajelzés helyett ez a megoldás nemcsak esztétikailag korszerűsíti a csomagolást, de a címkék eltávolításával csökkenti a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségét is.
Dusan Stojankic, a Coca-Cola Nagy-Britannia Franchise Operations alelnöke Nagy-Britanniában és Írországban elmondta, hogy bár a címkék értékes információkat nyújtanak a fogyasztók számára, a technológia segítségével most már más módon is megoszthatják ezeket. A címkementesítés egy kis lépésnek tűnhet, de a Coca-Cola számára ez csupán egyike annak a számos módszernek, amellyel az újrahasznosítást megkönnyítik, a hulladék mennyiségét minimalizálják, és a csomagolás környezetre gyakorolt hatását csökkentik.
Kapcsolódó cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >