Biztonsági intézkedéseket kényszerültek hozni a spanyol üzletláncok az olívaolaj védelmében
A világ legnagyobb olívaolaj-termelő országában, Spanyolországban az üzletláncok elzárva tartják az olívaolajat, ugyanis az árak megugrásával a lopások száma aggasztóan megnőtt.
Az egyliteres extra szűz olívaolaj egyes szupermarketekben 14,5 euróért kapható, és ezzel az olívaolaj a szeszes italok, a kozmetikumok és a háztartási gépek mellett a kiskereskedelmi láncok biztonsági címkével ellátott termékei közé került.
Az olívaolaj ára, amely jelenleg hivatalosan 8 euró literenként, az elmúlt két évben 150%-kal emelkedett Spanyolországban, mivel a déli országrészben a perzselő szárazság miatt az olívatermés megcsappant. A Tu Super lánc vezérigazgatója, Ruben Navarro szerint immár bűnbandák szerveződtek az olaj lopására és továbbértékesítésére.
Szeptember óta a Tu Super a lopás megakadályozása érdekében a nagy, 5 literes olívaolajos palackokat láncokkal egymáshoz és lakattal a polcokhoz rögzíti. Az intézkedés szélsőségesnek tűnhet, de a vezérigazgató szerint bevált. És nem a Tu Super az egyetlen lánc, amely a biztonság érdekében szigorított: a Carrefour és az Auchan egyes madridi üzleteiben az egyliteres palackokat biztonsági címkével látják el, amelyet csak a személyzet távolíthat el.
A spanyol családok jellemzően nagy tételben vásárolnak olívaolajat a főzéshez, ám most jelentősen visszafogták vásárlásaikat: az NIQ szerint az extra szűz olívaolaj mennyiségi értékesítése a szeptemberig tartó 12 hónapban 17%-kal csökkent.
Bár az olívaolajra irányuló lopások száma különösen megnőtt, az üzletláncok intézkedései a bolti lopások általános elszaporodását tükrözik. Spanyolország vezető üzleti szervezete, a CEOE szerint 2022-ben 30%-kal, 2023-ban pedig eddig további 12%-kal nőtt a kiskereskedelmi üzleteket célzó ismételt lopások száma. A helyzet a munkaerőhiányt is súlyosbítja.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada…
Tovább olvasom >Spanyolországban is növekszik a sajátmárkás értékesítés
Tízből hat spanyol vásárló több sajátmárkás terméket vásárolva igyekszik költséget…
Tovább olvasom >A tömegturizmus ellen zajlanak tüntetések Spanyolországban
Spanyolország több nagyvárosában, köztük Barcelonában és Málagában, ezrek vonultak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >