Bio, mentes, vegán egy helyen

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 05. 12. 10:29

Az egészségtudatos életmód és táplálkozás gondolata egyre inkább kulcsszerepet játszik a METRO cégfilozófiájában és kereskedelmi koncepciójában, ezért az áruházlánc külön részleget alakít ki a kategória termékeinek. A változásokról Tulkán Tímeával, a cég kereskedelmi aktivitások vezetőjével beszélgettünk.

trade logo 2x superbrands Miért kap új hangsúlyt a METRO-nál az úgynevezett egészséges termékek kategóriája?

Tulkán Tímea
kereskedelmi aktivitások
vezetője
METRO

Számunkra mindig is fontos volt ez, korábban is kitüntetett figyelmet fordítottunk erre a területre, a közelmúltban azonban módosult az ezzel kapcsolatos vásárlói attitűd. A fogyasztók számára eddig is lényeges volt az egészségtudatos életmód kérdése, de nem kis hányaduk inkább beszélt róla, minthogy eszerint éljen. A vírus megváltoztatta a helyzetet, és többé-kevésbé az emberek gondolkodásmódját is, akik a táplálkozásra mindinkább az egészséges életmód lényeges elemeként kezdenek tekinteni.

Sokat mond már az az adat is, hogy Európában 35%-kal nőtt az egészséges termékeket vásárlók száma, itthon pedig az áruházainkban egyre többen kérdezik meg, merre keressék ezeket.

trade logo 2x superbrands De mi az egészséges?

Tág fogalomról beszélünk: mi ebbe a kategóriába tartozónak tekintjük a friss zöldséget, gyümölcsöt, a bio és mentes ételeket, a növelt fehérjetartalmú és a funkcionális termékeket, a növényi alapú „helyettesítő” és a csökkentett cukor- és sótartalmú termékeket – felsorolni sem lehet egy szuszra, még mi mindent!

Úgy tűnik, a diéta kifejezés már nem megfelelő hívószó, negatív kicsengése van: a fogyasztó nem akar magától semmi jót megtagadni. Ennek megfelelően a májusban induló kampány szlogenjének kulcsszava sem a mentesség lesz már.

trade logo 2x superbrands Mi változik májusban?

Kommunikációnkban is nagyobb szerepet kap az egészséges életmód – megújult arculattal kezdődik a kampány: új vizuális elemek jelennek meg mind az eladótérben, mind online és offline anyagainkban.

Ami talán a leglényegesebb, hogy az áruházakban egy helyre kerülnek az egészséges termékek – a hűtött kategóriát a változás nem érinti –, ez a nagyobb üzletekben 8 polcnyi helyet, azaz 22 m2 felületet jelent.

A fejlesztéseket, azok irányait és méreteit az úgynevezett kereskedelmi tervezői csapat határozza meg; a számokat nézve nem állunk nehéz döntések előtt! Az egészséges termékek forgalma 2019 és 2020 között 24%-kal nőtt, idén pedig már március végén elértük a tavalyi év forgalmának 60%-át. Ettől függetlenül persze még komoly feladatok várnak ránk, hiszen e termékek forgalmi részaránya egyelőre 5% alatt van.

 

trade logo 2x superbrands Min múlik, hogy mi kerül ezekre a polcokra?

A választékot elsősorban a vevői igényfelmérések és célorientált kutatások eredményei határozzák meg.

Nemcsak a hazai gyártók jelentkeznek nálunk új termékekkel, gyakran előfordul, hogy külföldi kollégák hívják fel figyelmünket az ő piacaikon megjelenő újdonságokra. A METRO kategorizálása szerint nagyjából 55-45 százalékra tenném a hazai és a külföldről származó termékek arányát. Azt látom, hogy a vevőigényekre amúgy is fogékony beszerzőink is egyre nyitottabbak az egészséges étkezés gondolata iránt.

trade logo 2x superbrands Mit ajánlanak a horecának ebben a kategóriában?

Jól érzékelhetően változik a horeca szektor viszonya is az egészséges termékekhez: ők is alkalmazkodnak étlapjaikkal a fogyasztói igények változásához. Nagy mennyiségben (és kiszerelésben) vásárolnak például mentes tésztákat, söröket és cukorhelyettesítőket.

Elsősorban nekik szánjuk a METRO Chef termékcsalád két új tagját, a vegánoknak, vegetáriánusoknak, flexitáriánusoknak, lakto-vegetáriánusoknak kifejlesztett, 100%-ban növényi alapú, 1 kg-os kiszerelésű húshelyettesítőket. Egyelőre kétféle ízesítésben elérhetők: natúr vagy gyros fűszerezéssel, de a család fokozatosan bővülni fog. //

Kapcsolódó cikkeink