Nehéz év volt ez a magyar fuvarozók számára

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 01. 08. 10:12

A fuvarozók számára kihívásokkal teli év volt a tavalyi, ahol a közúti áruszállításnak a magas üzemanyagárak és az infláció miatti költségnövekedése mellett szembesülnie kellett a fuvardíjak csökkenésével is. Az ipar és a kiskereskedelem mélyrepülése tovább nehezítette a helyzetüket, és a harmadik negyedévben a fuvarozók jelentős része már veszteséget könyvelhetett el.

Az üzemanyagárak jelentős emelkedése, az útdíjak, bérek, szerviz- és rezsiköltségek növekedése ellenére a fuvardíjak csökkentek, ami tovább növelte az ár- és költségellentmondásokat a szektorban. A gazdasági környezet romlása miatt az áruforgalom visszaesett, és a kereslet a fuvarozási szolgáltatások iránt csökkent. Többek között erről is beszélt a HelloVidéknek a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

A harmadik negyedévben a nemzetközi fuvarozásban 5,2%, a belföldiben pedig 7,6% összköltségnövekedést regisztráltak az előző negyedévhez viszonyítva. A szektor termelékenységi mutatói is romlottak, csökkenő futásteljesítmény és emelkedő üresfutások eredményeként. A költségek tovább növekedhetnek az újabb adó- és díjemelések, valamint az általános infláció miatt.

A gépkocsivezetőhiány is egyre súlyosabb problémát okoz, és a szakma elöregedése további kihívások elé állítja a fuvarozási szektort. Az egyre nehezebben toborzható sofőrök és a növekvő költségek miatt a fuvarozók helyzete továbbra is bizonytalan, és a jövő kilátásai sem tűnnek rózsásnak.

Kapcsolódó cikkeink