Eladta a PepsiCo részesedését a szerbiai Knjaz Miloš üdítőital-csoportban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 05. 02. 09:03

A cseh Mattoni 1873 teljes körű ellenőrzést szerzett a szerbiai Knjaz Miloš felett.

A Mattoni 1873 cseh üdítőital-gyártó kizárólagos irányítást szerzett a szerbiai Knjaz Miloš felett, miután megvásárolta a PepsiCotól részesedését.

Eladta a PepsiCo a Knjaz Milošban lévő 46,43%-os részesedését a Mattoni 1873-nak egy mintegy 90 millió eurós (96,2 millió dollár) összegű tranzakció keretében – jelentette be közleményében a szerbiai vállalat.

A közép-szerbiai Aranđelovac városában található Knjaz Miloš a PepsiCo italokat forgalmazza Szerbiában és Montenegróban.

A Mattoni 1873 és a PepsiCo öt évvel ezelőtt közösen vásárolta meg a Knjaz Miloš-t a londoni székhelyű Mid Europa Partners magántőke-befektetési társaságtól, amely 2015-ben szerezte meg a Knjaz Miloš-t a szerbiai Danube Foods Group élelmiszergyártó felvásárlásának keretében.

A PepsiCo márkák, így a Pepsi, a 7Up és a Mirinda forgalmazása mellett a Knjaz Miloš portfoliójában megtalálható a névadó palackozott víz márka, a Tube üdítőitalok és a Gusto gyümölcslevek.

A Mattoni 1873 nyolc országban van jelen, 11 gyártóüzemet üzemeltet és 3400 alkalmazottat foglalkoztat. A vállalat a PepsiCo üdítőitalait is forgalmazza nyolc piacon, többek között a Cseh Köztársaságban, Ausztriában, Bulgáriában, Szerbiában és Montenegróban. A vállalat tulajdonában olyan ásványvízmárkák állnak, mint a Mattoni, a Magnesia és a Poděbradka, de a Mattoni 1873 forgalmazza a Granini gyümölcsleveket is.

Just Drinks

Kapcsolódó cikkeink