Eladta a PepsiCo részesedését a szerbiai Knjaz Miloš üdítőital-csoportban
A cseh Mattoni 1873 teljes körű ellenőrzést szerzett a szerbiai Knjaz Miloš felett.
A Mattoni 1873 cseh üdítőital-gyártó kizárólagos irányítást szerzett a szerbiai Knjaz Miloš felett, miután megvásárolta a PepsiCotól részesedését.
Eladta a PepsiCo a Knjaz Milošban lévő 46,43%-os részesedését a Mattoni 1873-nak egy mintegy 90 millió eurós (96,2 millió dollár) összegű tranzakció keretében – jelentette be közleményében a szerbiai vállalat.
A közép-szerbiai Aranđelovac városában található Knjaz Miloš a PepsiCo italokat forgalmazza Szerbiában és Montenegróban.
A Mattoni 1873 és a PepsiCo öt évvel ezelőtt közösen vásárolta meg a Knjaz Miloš-t a londoni székhelyű Mid Europa Partners magántőke-befektetési társaságtól, amely 2015-ben szerezte meg a Knjaz Miloš-t a szerbiai Danube Foods Group élelmiszergyártó felvásárlásának keretében.
A PepsiCo márkák, így a Pepsi, a 7Up és a Mirinda forgalmazása mellett a Knjaz Miloš portfoliójában megtalálható a névadó palackozott víz márka, a Tube üdítőitalok és a Gusto gyümölcslevek.
A Mattoni 1873 nyolc országban van jelen, 11 gyártóüzemet üzemeltet és 3400 alkalmazottat foglalkoztat. A vállalat a PepsiCo üdítőitalait is forgalmazza nyolc piacon, többek között a Cseh Köztársaságban, Ausztriában, Bulgáriában, Szerbiában és Montenegróban. A vállalat tulajdonában olyan ásványvízmárkák állnak, mint a Mattoni, a Magnesia és a Poděbradka, de a Mattoni 1873 forgalmazza a Granini gyümölcsleveket is.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
80 millió svájci frankot invesztált a Nestlé szerbiai üzemébe
Nyolcvan millió svájci frankot (83,4 millió eurót) ruházott be a…
Tovább olvasom >Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >Alkoholos jeges teát dobott piacra a Monster Energy
A Monster Energy januárban vezette be a Nasty Beast nevű,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Innovációk napján átadásra kerültek az „Inno d’Or – Év Innovációja 2024” díjak
Idén negyedik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által 2021-ben…
Tovább olvasom >Jelentős növekedéssel és inflációcsökkenéssel kezdte az évet az Európai Unió
Az Európai Bizottság legújabb jelentése szerint, a 2024 elején az…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: a fogyasztás és a hitelpiac helyreállítása a legfontosabb gazdaságpolitikai célok között van
A fogyasztás és a hitelpiac helyreállítását, a beruházási aktivitás újraindítását,…
Tovább olvasom >