Az önkiszolgáló pénztárak váltak a bolti lopás célpontjává

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 12. 15. 09:58

A Scanwatch tanulmánya szerint az önkiszolgáló pénztárak olyan bolti tolvajoknak vált célpontjává, akik korábban ilyesmit nem követtek el.

A Scanwatch szerint a brit kiskereskedők az idei év második felében a lopások 18%-os növekedéséről számoltak be, míg az amerikai Kereskedelmi Szövetség adatai szerint a bolti lopások száma 26,5%-kal emelkedett.

Tízből kilenc bolti lopás az önkiszolgáló pénztárakra irányult. A legnépszerűbb lopott tárgyak között az alkohol és más prémium termékek szerepeltek, de a bolti tolvajok figyelmét alapvető árucikkek, például kenyér, tej és sajt sem kerülte el.

“Ez egyértelműen új tendencia, és a fogyasztási cikkek áremelkedésének közvetlen következménye” – mondta Saulius Kaukenas, a Scanwatch vezérigazgatója.”Az iparág a szervezett lopások miatt már hozzászokott a 2%-os csökkenéshez. Ez az arány adott. 2022-ben ugyanakkor a kiskereskedők a “véletlen”, korábban ilyen incidensbe nem keveredett, illetve nem komoly elkövetői szándékú vásárlók által első alkalommal elkövetett bolti lopások számának növekedését tapasztalták.”

A lopásokról szóló tanulmányok a személyzet nélküli pénztárakból történő bolti lopások növekedését figyelték meg.

Amerikai kereskedők és a Leicesteri Egyetem egy 2016-os közös tanulmánya szerint a lopásból származó veszteségek az önkiszolgáló kasszákkal felszerelt helyszíneken 4%-os arányt mutatnak, ami közel kétszerese az iparági átlagnak.

“Az önkiszolgáló pénztárak kiskereskedelmi biztonsági szempontból gyakran a leggyengébb láncszemet jelentik” – állítja Kaukenas. “Egy jelentős pszichológiai tényező is szerepet játszik ebben: a hús-vér pénztárost becsapni egyfajta stigmával jár”.

2022-ben a kiskereskedők a tévesen beolvasott tételek jelentős növekedését is regisztrálták – így például azt, hogy a csomagolásmentes árucikkek, például az avokádó hagymává alakul, vagy olyan szándékos incidenseket, amikor nem kerül a bevásárlókocsiban lévő összes tétel scannelésre, vagy a termékek vonalkódjait felcserélik.

Egy nemrégiben végzett amerikai vásárlói felmérésben 20% ismerte el, hogy szándékosan csalt az önkiszolgáló kasszánál.

“A jelenség elsődleges oka az, hogy a legtöbb önkiszolgáló rendszerből egyszerűen hiányoznak a megfelelő biztonsági intézkedések” – tette hozzá a Scanwatch vezérigazgatója.

Charged Retail

Kapcsolódó cikkeink