Az egyetlen hazai sörmárka magyar alapanyagokkal
Hosszú út áll a Soproni mögött, ami a magyar alapanyagokat illeti, hiszen 2015 decemberében történt a bejelentés az Agrárminisztériumban, miszerint a Soproni Klasszikus 100%-ban magyar árpából készül majd. Ennek köszönhetően 100 magyar gazda jut biztos megélhetéshez, a sörfogyasztók pedig kiváló alapanyagból készülő termékhez. Ez volt a márka első lépése az úton, melyből a magyar agronómia és a hazai fogyasztók is profitálhatnak.
A következő állomás 2018 volt, amikor a Soproni vállalta, hogy a két népszerű alkoholmentes radlere a Meggy-citrom és a Bodza-citrom is 100%-ban magyar meggyből és bodzából készül. Mivel az alkoholmentes termékek piaca folyamatosan bővül, így a Heineken Hungária is tudja növelni a gyümölcsök beszerzésének mennyiségét.
A 2018-as év más szempontból is különleges volt, hiszen a Heineken Hungária, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet (MÖS) és az Agrárminisztérium bejelentette, hogy egy hektáron komlótermesztésbe fog, hogy újra meghonosítsák a komlót Magyarországon.
– A kezdeményezés nagyon különleges, hiszen több évtizede nem terem már komló hazánkban, annak ellenére, hogy Komló nevű településünk is van és a 80-as évek végéig jellemző volt ez a megélhetési forrás itthon a mezőgazdaságban. A MÖS és a Heineken együttműködése az agronómia támogatása mellett nehéz sorsú családoknak ad munkalehetőséget, hiszen piaci áron vásároljuk meg a komlót, így hosszú távú megélhetést tudunk biztosítani az újdonsült gazdáknak – mondta Gebri Anna, a Heineken kommunikációs menedzsere.
Az első nagy, sajtónyilvános szüretet lapzárta után, augusztus végén rendezik Kastélyosdombón. //
Kapcsolódó cikkeink
Történelmi mélyponton a sörfogyasztás Csehországban
Történelmi mélypontra került 2023-ban a sörfogyasztás Csehországban. A csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >Lehetőséget lát az AB InBev a „felnőtt üdítőitalokban”
Az AB InBev egyedülálló lehetőséget lát 0,0%-os portfoliójának építésében a…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Neubauer Katalin: Bízunk abban, hogy most már visszatérhet a kiskereskedelem a régi, Covid előtti mederbe
2023 márciusa újabb jelentős fordulatot hozott a magyar kiskereskedelmi szektorban,…
Tovább olvasom >Továbbra is Magyarország vezető márkái között a SPAR
Rangos szakmai elismeréseket kapott a SPAR Magyarország. A SPAR, az…
Tovább olvasom >Másodszor indul tavaszi élelmiszergyűjtő kampány a Tescóban
A Tesco évek óta támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület tartósélelmiszer-gyűjtő…
Tovább olvasom >