Az Amazon újfent áttörte a határokat
Az Amazon újfent áttörte a határokat a legmagasabb árfolyamon futó piaci részvényével. Az alábbi három esettanulmány is bizonyítja az Amazon erejét az innovációk területén, melyek igazolják ezeket a magas részvényárfolyamokat.
1. Az Amazon felvásárolja a régi postai és csomagszállítási létesítményeket
Ezzel a lépéssel gyakorlatilag zseniális megoldást kínál a „last mile of delivery” dilemmára, hogy hogyan jusson el a megvásárolt áru a fogyasztóhoz. Az Amazon Fresh bővülésével szüksége lesz új központi és helyi elosztókra és szállítmányozókra. Ezen csatornák (US Postal Service) birtoklásának előnyei, hogy kitűnő lokációval rendelkeznek, fontos útvonalak mentén helyezkednek el és szállítás szempontjából is jó hozzáférést biztosítanak.
2. Üzletnyitások
Az Amazon azt tervezi, hogy „igazi kiskereskedelmi” üzleteket nyit Seattle-ben, a cég főhadiszállásán.
Tekintettel arra, hogy a fogyasztói fókuszcsoportok költsége akár 10 000 dollár is lehet kutatásonként, egy valódi áruház nagyon jó terepet jelent kutatás és marketing szempontból. Minden trend arra mutat, hogy a vásárlók egyre inkább „omnichannel” fogyasztókká válnak, és nem csak on- vagy offline üzletben vásárolnak. Szeretnék a termékeket a boltokban kipróbálni, és vásárlás esetén igénybe venni a helyi disztribúciós csatornákat.
A rendszerbe csatolt helyi elosztási pontokkal az áruházak működése sokkal jövedelmezőbb lett Amazon számára.
3. Echo, az Amazon trójai falova
Az egyik legmenőbb új találmány az Amazon Echo hangfelismerő rendszer. Az Echo lényegében egy fekete mikrofonhenger, amely érzékeli a fogyasztó hangját egy helységen belül is, majd «Alexa» (más néven az Apple Siri) válaszol a kívánságaikra. Segítségével hangutasítások révén az Echo használók hozzáférhetnek zenékhez, rádiókhoz, Wikipediához és más készülékekhez. A 149 dollárba kerülő Amazon Echo elmaradhatatlan ajándéknak tűnik az ünnepekre – persze egyelőre még nem nálunk…
Kapcsolódó cikkeink
Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >XIXO Pink Lemonade Eper- és Lime 250 ml, szénsavas üdítőital
A XIXO márka büszkén mutatja be legújabb innovációját a szénsavas…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >