Az Alfa generáció lesz az eddigi legvállalkozóbb szellemű

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 11. 15. 12:06

Az Alfa generációs gyerekek (a 2010 és 2025 között születettek vagy születendők) egy sokkal zökkenőmentesebb, kényelmesebb világot képzelnek el, amely átalakíthatja a helyi közösségeket, megváltoztathatja a városok és gazdaságok működését.

Az Alfa generáció teljesen át fogja alakítani a vállalkozások és közösségek működését a következő öt-tíz évben

Mindössze négy éven belül az Alfa generáció első tagjai belépnek a munkaerőpiacra. Míg a Z generáció már eddig is jelentős befolyással volt a vállalkozások működésére, a következő nemzedék várhatóan még nagyobb hatással lesz arra. A 8–14 éves gyerekek több mint háromnegyede saját vállalkozást szeretne alapítani, és fő vagy mellékállásban működtetni azt. Csak 6%-uk mondta azt, hogy szívesen dolgozna másoknak. Ha minden az elképzeléseiknek megfelelően alakul, az Alfa generáció teljesen át fogja alakítani a vállalkozások és közösségek működését a következő öt-tíz évben.

Digitális generáció AI támogatással

Az Alfa generáció éppen annyira kapcsolódik az online világhoz, mint a fizikaihoz. A Visa kutatása rámutat arra, hogy mindez milyen hatást gyakorol a pénzügyi ismereteikre, valamint a jövedelemszerzési gyakorlatukra, ahol a legfontosabb tényezőkként a mesterséges intelligencia, a digitális tapasztalatok, illetve a fenntarthatóság jelennek meg.

  • A magyar Alfa generációnak több mint a fele (55%) keresett pénzt az elmúlt 12 hónapban, ebből kétharmad (66%) állította, hogy a technológia segítette ebben. A közösségi média platformok (53%), illetve az online streamelés (25%) a leggyakrabban használt technológiák.
  • A 14 éves gyerekek negyede úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia segíteni fogja jövőbeli munkáját.
  • A gyerekek háromszor nagyobb valószínűséggel tanulnak meg pénzt keresni digitális tartalomkészítőktől (28%), mint könyvekből (9%).
  • Inspirációs és új ötletek forrásaként a gyerekek jelentős része (48%) a közösségi médiát és a tartalomkészítőket jelölte meg, megelőzve a felnőttekkel való beszélgetést (43%), illetve a rajzolást és írást (37%).

Csak kreatívan és kényelmesen – jöhetnek a robotok és a mesterséges intelligencia

A következő generáció tisztán látja, hogy a jövő technológiái, mint például a mesterséges intelligencia, hogyan fogják formálni jövőjüket. Amikor arra kérték a gyerekeket, hogy találjanak ki olyan innovációkat, amelyek megkönnyíthetik felnőtt életüket, az Alfa generáció a mindennapi feladatokhoz – mint a takarítás, munkába járás és főzés – hívta segítségül a robotokat és gépeket.

A nemzetközi felmérés során a gyerekek az alábbi ötletekkel álltak például elő:

  • „Lesz egy robotváltozatom, amelyik munkába jár, hogy én közben otthon maradhassak, pihenhessek és szórakozhassak”
  • „A mesterséges intelligencia segítségével olvashatok az emberek gondolataiban”
  • „Kérdezhetek a gyűrűmtől, mint a mesterséges intelligenciától például, hogy mennyi 8×9”
  • „Egy olyan gép, ami kitalálja, hogy mire gondolok, majd képernyőn megjelenő képet vagy 3D-s nyomtatást készít belőle”
  • „Az ujjlenyomatomhoz regisztrált bankkártya”
  • „Rendőr leszek és lesz egy VR-szemüvegem, ami elárulja, hogy kik vannak körülöttem”
  • „Egy telefon, ami mindent megcsinál, amire szükségem lehet: ajtót nyit, ajtót zár, bekapcsol, így csak erre lesz szükségem”
  • „Egy olyan szoftver, ami megérti, hogy mire gondolnak igazából az emberek, amikor mondanak valamit”
  • „Egy bármilyen nyelven beszélő fordító a fejedben”
  • „Olyan focicipő, ami méri a meccs összes statisztikáját, és önszáradó”

„A fiatalabb generációk gondolkodásmódjuk és jövőbeli működésük átalakítására ösztönzik a vállalkozásokat, a kormányokat és a gazdaságokat is. Ez a változás sokkal gyorsabban fog bekövetkezni, mint azt gondolnánk. Az egyszerűbb és kényelmesebb élettel kapcsolatos elvárások megértése létfontosságú a vállalkozások versenyképességének megőrzéséhez. Fontos, hogy támogassuk ügyfeleinket és partnereinket a változások kezelésében, és felkészüljünk a kereskedelem új korszakára. Csak azok lesznek sikeresek, akik gyorsan alkalmazkodnak a következő generáció igényeihez”

– mondta el Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztési igazgatója.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink