Át(t)rendeződés
A Magyar Sörgyártók Szövetsége elemzése szerint a hazai piac öt meghatározó sörgyártó cége 2018-ban az előző évinél 1,3 %-kal több, összesen 6,29 millió hektoliter sört értékesített Magyarországon, ami 15 millió palacknyi többletet jelent. A sörpiacon 2018-ban is folytatódott a dinamikus átrendeződés az egyes szegmensek között, nőtt az alkoholmentes és a csökkentett alkoholtartalmú termékek népszerűsége is.
Míg korábban a piac középső kategóriája erősödött, a tavalyi évet már a prémium és szuperprémium termékek dinamikus növekedése jellemezte – mondta dr. Kántor Sándor, a szövetség igazgatója. – A folyamatossá vált söripari innováció lehetővé tette, hogy a kézműves sörfőzdéké mellett a nagyobb üzemek kínálatában is megjelenhessenek a magyar piacon korábban nem ismert új sörfajták.
A gasztronómiában a csapolt sör élvez továbbra is prioritást, és folyik egy új koncepció kidolgozása a prémium kategória promóciójára.
Az iparág a növekvő fenntarthatóság érdekében a korábban e célra fordított összeg dupláját szánja az az alumíniumdoboz-csomagolások visszagyűjtésére és újrahasznosítására, a terv szerint a visszagyűjtött dobozok aránya 20-ról 34 százalékra nő.
Kapcsolódó cikkeink
Kocsmaútlevél
A minőségi, csapolt söröket népszerűsíti egy ötletes reklámkiadvány, amely több,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelem trendjei 2024
Mi, az NRC-nél évtizedes távlatban látjuk az e-kereskedelmi trendeket (is),…
Tovább olvasom >Idén a személyre szabottság a kulcsszó a kereskedelemben
Személyre szabottság, mesterséges intelligencia, fenntarthatóság – ezek azok a kulcsszavak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Félautomata teaadagoló – A nap videója
Kedves és szellemes ötlet – szép kivitelezés! A videóért katt…
Tovább olvasom >Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >