Alacsonyabb söreladások mellett növelte bevételét a Heineken
Bevételének harmadik negyedévi növekedéséről számolt be szerdán a Heineken holland söripari csoport, értékesítési volumene csökkenése ellenére.
A Heineken Holding N.V. nemzetközi söripari csoport hollandiai holdingja a harmadik negyedévben 9,6 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 2,0 százalékkal többre az egy évvel korábbinál. Egyszeri tételekkel és árfolyamhatással kiigazított bevétele 4,5 százalékkal nőtt 8,01 milliárd euróra.
Az értékesített volumen 63,2 millió hektoliter volt a harmadik negyedévben, 5,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, összehasonlítható alapon pedig 4,2 százalékkal kevesebb.
A Heineken idei első kilenc havi bevétele 27,04 milliárd euró volt, 4,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Egyszeri tételektől megszűrve 22,52 milliárd euró bevételre tett szert 5,8 százalékos növekedéssel.
Az év első kilenc hónapjában a Heineken 183,3 millió hektoliter sört értékesített, 5,4 százalékkal kevesebbet, mint egy éve, összehasonlítható alapon pedig 5,1 százalékkal kevesebbet.
Az értékesítési volumen csökkenését a vietnami piac forgalmának visszaesésével és az orosz piac elhagyásával magyarázza a Heineken.
A Heineken N.V. 2023 első kilenc hónapjára vonatkozó nettó nyeresége 1,924 milliárd euró volt, szemben a 2022 első kilenc havi 2,199 milliárd euróval. A cég nyereségére egyszeri hatással volt az oroszországi kivonulás valamint a Vrumona eladásából származó bevétel.
Kapcsolódó cikkeink
Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >