Aggódnak a magyar borászok
Az elmúlt évek változékony időjárása, az alacsony átvételi árak, az előállítási költségek emelkedése, és a csökkenő fogyasztás együttesen nehezítik a hazai szőlőtermelők és borászatok helyzetét. Azonban a 2023-as évjárat minőségét illetően a borászok optimistán nyilatkoztak, bár a költségek terén óvatosabbak voltak.
Az őszi időjárás kedvezőtlen hatásai ellenére a tavalyi év elhozta a várt csapadékot, amely a kórokozókkal és terméskiesésekkel járt. A borászok mégis abban reménykedtek, hogy kiváló minőségű borokat hoz a 2023-as évjárat. Egyértelműen érezhető volt azonban, hogy a szeszélyes klíma és egyéb körülmények a termelőket kihívások elé állítják.
A magyar borászok exportja az utóbbi években lendületet vett, de a hazai fogyasztás terén látványos visszaesés figyelhető meg. A 2010-es évhez képest az országos borfogyasztás mintegy 64 millió literrel csökkent 2021-re. Az egy főre jutó borfogyasztásban is hasonló tendencia tapasztalható.
Az egészségtudatos táplálkozás és életmód, a mérsékelt alkoholfogyasztás, valamint az alkoholmentes vagy kevesebb alkoholt tartalmazó italok iránti növekvő érdeklődés mind hozzájárultak a borfogyasztási szokások változásához. A magyar borászoknak tehát nemcsak a környezeti tényezőkkel, hanem a piaci trendekkel is számolniuk kell az elkövetkezendő időszakban. A hazai borágazatnak továbbra is rugalmasan kell alkalmazkodnia az új kihívásokhoz és piaci igényekhez.
Kapcsolódó cikkeink
Őszi bormustrát rendeznek a szegedi Dóm téren
Több mint száz bortermelő várja szerdától a helybélieket és a…
Tovább olvasom >Miért olcsóbb a tokaji aszú Svájcban, mint Magyarországon?
Bár meglepő lehet, bizonyos esetekben egy minőségi tokaji aszú olcsóbb…
Tovább olvasom >Újabb lendület a magyar borászatban
Ahhoz, hogy a magyar borászat erősítse versenyképességét és a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: nők az élen
Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és…
Tovább olvasom >Felértékelődő értékesítők: verseny indult a legjobbakért
A nehéz gazdasági helyzet miatti nyomás hatására felértékelődik az értékesítők…
Tovább olvasom >Zöld szív ‒ felgyorsítja fenntarthatósági munkáját az Alfa Csoport
Szeptember 21. a zéró energiakibocsátás világnapja, melynek elsődleges célja, hogy…
Tovább olvasom >