A vásárlók harmada 6000 forintnál többet költ gyermeknapi ajándékra egy felmérés szerint
A vásárlók 32 százaléka több mint 6000 forintot költ gyermeknapi ajándékra, a legkeresettebbek a szabadtéri és kreatív játékok, a könyvek, kifestők és a sporteszközök – közölte friss felmérése alapján a Regio Játékkereskedelmi Kft. az MTI-vel szerdán.
A válaszadók további 30 százaléka a 4000-6000 forint közötti, 28 százaléka a 2000-4000 forint közötti, míg 10 százaléka a 2000 forintnál olcsóbb játékokat keresi.
A magyar családok 87 százaléka ünnepli a gyermeknapot, idén azonban a legtöbb helyen elmaradnak az ilyenkor hagyományos programok. Május utolsó vasárnapját a válaszadók 57 százaléka otthon tölti, 28,5 százaléka egy lakóhelyéhez közeli kirándulást tervez, 12,5 százaléka pedig állatkertbe megy.
A gyereknapot minden második család már a nagyszülőkkel együtt fogja ünnepelni. A megkérdezettek további 15 százaléka az idősebbek védelme érdekében csak az unokatestvérekkel, keresztszülőkkel vagy barátokkal találkozik, 35 százaléka pedig semmilyen érintkezést nem tervez a szűk családon kívül.
Idén május utolsó hétvégéjére esik pünkösd is, de az ilyenkor szokásos többnapos kikapcsolódások a megkérdezettek 73 százalékánál elmaradnak, helyette rokonlátogatást és rövidebb kirándulásokat terveznek a szülők.
A Regio Játék közölte: éves forgalmának mintegy 10 százalékát teszi ki a gyereknap. Ebben az időszakban a vevők átlagosan 7600 forintot költenek a vállalat üzleteiben.
A Regio Játékkereskedelmi Kft. 13,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el 2019-ben, 8 százalékkal többet az előző évinél. Az 1990-ben alapított társaság 100 százalékban magyar tulajdonban van, országszerte 40 játékbolttal rendelkezik, több mint 500 dolgozót foglalkoztat, részesedése csaknem 25 százalékos a hagyományos magyar játékpiacon.
A felmérést május 21-25. között online végezték, a kutatásban 1227, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő vett részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ezek a legnépszerűbb játékok idén a fa alatt
Közeledik a karácsony, ráadásul idén a szokásosnál hosszabb óvodai és…
Tovább olvasom >Az anyukáknak is lépést kell tartania a játékpiac legújabb trendjeivel
Igencsak tetemes, 100 milliárd forint körüli a hazai játékpiac, és…
Tovább olvasom >Mintegy 100 milliárd forint a hazai játékforgalom
Igencsak tetemes, 100 milliárd forint körüli a hazai játékpiac, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >