A tudatos étkezést már a gyermekkorban el kell kezdeni
Kiemelt cél a közétkeztetésben is a rövid ellátási láncok megerősítése – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára a Business Days Konferencián, hétfőn, Tapolcán.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/09/0ca2cfe3cdc43f259e0b32d7898f938f1d9e34a3_fhd_1920_w3h2-300x200.jpg)
(Fotó: AM/Pelsőczy Csaba)
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy már gyermekkorban érdemes minél változatosabb étrendet kialakítani. Lényeges, hogy tudatosítsuk gyermekeinkben: az étel érték. Kiemelte, az élelmiszerpazarlás mérséklésére is minél előbb fel kell hívni a figyelmet, szükséges elmondani, hogy ne dobjuk ki a még felhasználható alapanyagokat, ételeket. Azon dolgozunk, hogy a pazarlást folyamatosan csökkentsük, hogy minél kevesebb étel végezze a kukában, mert kiemelten fontos a fenntarthatóság. Továbbá a közétkeztetés egy lehetőség is arra, hogy egészen gyerekkortól bevezessünk bizonyos ízeket – tette hozzá.
Dr. Nobilis Márton ismertette, hogy körülbelül 1,4 millióan vesznek részt a közétkeztetésben hazánkban
Kifejtette, hogy jelenleg Magyarországon az összes főzőkonyha felét az önkormányzatok üzemeltetik, 30 százalékát a vállalkozások, 10 százalék állami kézben van, és van egy kis rész, ahol a civilek, illetve az egyház látja el ezt a feladatot. Az államtitkár hozzátette, az élelmiszerbiztonság és minőség szempontjából fontos hangsúlyozni az előírásokat, szabályokat, amelyek segítik a magas színvonalú hazai élelmiszerek előállítását. Dr. Nobilis Márton arra emlékeztetett, hogy 2022-től a közétkeztetésben az alapanyagok 60%-ának kell rövid ellátási láncból származnia, 2023-tól pedig a 80 százaléknak, ami nagy lehetőség a magyar élelmiszeripar számára is.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >