A technológia segítségével „némítja” el a chips ropogását a PepsiCo Doritos márkája

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 11. 03. 10:05

A más játékosok ropogtatása miatt bosszankodó játékosokat célzó szoftver mesterséges intelligenciát és gépi tanulást használt több mint 5000 ropogtatás elemzéséhez.

Bár a PepsiCo Doritos chipsek népszerűek a játékosok körében, hangos ropogásuk régóta frusztráció forrása.

Az ital- és snackóriás becslése szerint az amerikai játékosok 85 százaléka fogyasztott Doritost az elmúlt három hónapban, ugyanakkor közel egyharmaduk jelezte, hogy mások ropogtatása elvonja a figyelmüket a játéktól, és befolyásolja a teljesítményüket.

Annak érdekében, hogy „a ropogtatást a játékosok mind megtarthassák maguknak”, a márka a „Doritos Silent”-tel rukkolt elő. A letölthető Doritos Crunch Cancellation szoftver bekapcsolt üzemmódban képes érzékelni a ropogó hangokat, és elhallgattatja azokat, miközben a játékosnál a hang érintetlen marad.

A szoftver, amelynek kifejlesztése hat hónapig tartott, mesterséges intelligencia és gépi tanulás használatával elemzett több mint 5000 különböző ropogó hangot.

Míg a PepsiCo nagyrészt a szeszélyes fogyasztók igényeit kielégítő rágcsálnivalók, illetve italok létrehozására összpontosít, a Doritos Silent a chips-fogyasztást és a játékot teszi élvezetesebbé megszüntetve a frusztráció egyik fő forrását.

Ugyanakkor a Doritost fogyasztó személy számára megmarad a ropogtatás élménye, ami a PepsiCo szerint az egyik fő oka annak, hogy az emberek egyáltalán élvezik a chipset.

Food Dive

Kapcsolódó cikkeink