A piacterek a határokon átnyúló forgalom 63%-át generálják
Tavaly az európai teljes határokon átnyúló online piac 265 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. Ennek legalább 63%-át, 167 milliárd eurót az online piacterek – így egyebek mellett az olyan határokon átnyúló globális kereskedők, mint az Amazon és az AliExpress – generálták.
A Cross-Border Commerce Europe „TOP 100 Cross-Border Marketplaces Europe” negyedik kiadása az Európai Unióban, így az Egyesült Királyságban is működő globális, határokon átnyúló online platformokat vizsgálja.
A jelentés szerint ezek a kereskedők tavaly 265 milliárd eurós határokon átnyúló forgalmat generáltak Európában (az utazási ajánlatokat nem számítva), amihez 167 milliárd euróval az online piacterek járultak hozzá. A piacterek által bonyolított kereskedelem közel felét az Amazon és az eBay adja, amelyek együttes GMV-je várhatóan 55 milliárd euró, illetve 23,2 milliárd euró lesz 2022-ben.
A piacterek 9,3 százalékkal bővültek a Covid-19-járvány után. A növekedést a hibrid B2C és a tisztán C2C piacterek támogatják. A piacterek 2025-re várhatóan az európai határokon átnyúló online értékesítés 65%-át adják majd.
Az Európában működő top 10 globális, határokon átnyúló piactér listáját továbbra is nagyrészt az Egyesült Államokbeli piacterek uralják, hiszen a tíz helyből hatot ezek a vállalatok foglalnak el.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >