A Lidl fenntarthatósági törekvéseiről beszélt a Fruit Logisticán
A berlini Fruit Logistica konferencia fontos fórumot biztosított a kereskedelmi vállalatok számára, hogy bemutassák fenntarthatóságra irányuló intézkedéseiket és elkötelezettségüket a méltányos kereskedelem mellett. Az eseményen a Lidl képviselői, Hannes Langhorst és Vishal Gajjar is részt vettek, és beszámoltak arról, hogy milyen lépéseket tettek azért, hogy a banánültetvényeken dolgozók méltányos bért kapjanak.
Langhorst és Gajjar kiemelték a fenntarthatóság fontosságát, valamint a Lidl hosszú távú elkötelezettségét a fairtrade program iránt. A vállalat már régóta támogatja a fairtrade kezdeményezéseket, és most tovább szeretné erősíteni ezt a vonalat. Azonban, mint Gajjar elmondta, a banánültetvényeken dolgozók bérezése nem volt megfelelő szintű, ezért a Lidl kidolgozott egy stratégiát annak érdekében, hogy ez változzon.
Az intézkedések között szerepel, hogy a Lidl csak olyan banánt forgalmaz Németországban, amelynek termelése során a munkavállalók méltányos bért kapnak. Ennek érdekében a vállalat meggyőzte beszállítóit arról, hogy támogassák ezt az irányvonalat. Gajjar elmondta, hogy ez a folyamat nem volt könnyű, hiszen számos kihívással kellett szembenézniük, például az ültetvényeken dolgozók fizetésének összetett természete miatt.
Azonban a Lidl elkötelezte magát amellett, hogy megoldást találjon ezekre a problémákra. Együttműködtek az IDH-val egy olyan eszköz létrehozásában, amely segítséget nyújt a prémiumfizetések mértékének meghatározásában és igazságos elosztásában. Ennek eredményeként az ültetvényeken dolgozók élelmiszer-utalványokban és készpénzes prémiumokban is részesülhettek.
Gajjar arra buzdította a konferencia résztvevőit, hogy kövessék a Lidl példáját és tegyenek lépéseket a fenntarthatóság és a méltányos kereskedelem felé. A Lidl intézkedései példát mutatnak arra, hogyan lehet a vállalati gyakorlatot összehangolni az etikus és fenntartható üzleti elvekkel, és elősegíteni a méltányosabb világgazdaságot.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az alapanyagokra, a csomagolásra és a fenntarthatóságra összpontosító tech startupokkal kíván együttműködni a Mondelez
A snackóriás elmondta, hogy az inkubátorprogramja keretében együttműködő vállalatok korai…
Tovább olvasom >Munkahelyeink.hu: az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >