Magazin: A legújabb trendek is terítéken lesznek
2018. október 21–25. között kerül megrendezésre Franciaországban a SIAL Párizs, a világ legnagyobb élelmiszer-innovációs szakkiállítása. Az aktuális élelmiszeripari trendekről és az idei esemény újdonságairól Nelly Baront, a SIAL kommunikációs igazgatóját kérdeztük.
– Milyen újdonságokkal jelentkezik idén a SIAL Párizs?
– Az idei kiállításon kerül bemutatásra egy új szektor, az ún. Alternatív Élelmiszer (Alternative Food) több mint 300 kiállítóval, szakmai túravezetéssel és fórummal. Egyre inkább nő az igény az egyszerűbb, egészségesebb és jobb minőségű élelmiszerek iránt, ez a globális trend pedig kiemelt figyelmet érdemel; a SIAL Párizs ezzel az Alternatív Élelmiszer szektorral ennek biztosít megérdemelt helyszínt. Ezenkívül egy vadonatúj esemény, a számos innovatív startupot és Virtuális Valóság Labort (Virtual Reality Lab) magában foglaló, ún. Jövő Labor (Future Lab) is megrendezésre kerül a kiállításon belül, amely lehetőséget ad a jövő élelmiszertrendjeinek felfedezésére.
Emellett további olyan új szolgáltatások is frissítik a kiállítás kínálatát, mint túravezetés, üzleti partnerkeresés és étterem-előfoglalás.
– Melyek a legfrissebb élelmiszeripari trendek, és ezek hogyan kerülnek bemutatásra a kiállításon?
– Az élelmiszeripar jelentős változások előtt áll. A magasabb elvásárok nagyobb elkötelezettséget igényelnek minden piaci szereplő részéről az egyszerűbb, egészségesebb és jobb minőségű élelmiszerek irányába. Ez az aktuális trend továbbra is kitartó erősödésben van, a 2018-as SIAL Párizs új, önálló Alter’Native élelmiszerszektora pedig ennek teremt fontos és népszerű platformot. Az aktuális trendek és innovatív termékek a SIAL Innovációs területén (SIAL Innovation), a 6-os csarnokban (HALL6) lesznek megtekinthetők.
– Mely élelmiszeripari területekről és országokból érkeznek idén a kiállítók, ill. milyen méretei lesznek az idei eseménynek ?
– Több mint 109 országból összesen 7200 kiállítót várunk, akiknek 85%-a érkezik Franciaországon kívülről. Az eseményen összesen 21 szektor képviselteti magát, köztük a top 5 kiállítói terület, a hústermékek, cukrászati termékek, tejtermékek, egyéb élelmiszerek, valamint az italok. Részvétel tekintetében az idei kiállításra 194 országból mintegy 160 000 látogatóra számítunk. 2016-ban a látogatók 70%-a Európából érkezett, akik közül 30% Franciaországból vett részt az eseményen.
– A magyar kiállítók milyen számban és mely szegmensekből képviseltetik magukat?
– Jelen állás szerint két magyar pavilonban összesen 25 cég mutatja majd be termékeit, rajtuk kívül pedig még egy tucat egyedi kiállító jelezte részvételét. A kiállító magyar vállalatok olyan élelmiszeripari területeken érdekeltek, mint a fagyasztott termékek, tejtermékek, baromfihús, keksz és sütemények, cukrásztermékek, élelmiszer és delikátesz, valamint az alternatív élelmiszerek.
– A SIAL Párizs milyen előnyöket kínál a kiállítók és a látogatók számára?
– Partnereink, ügyfeleink elvárása az üzletszerzés lehetősége, új szolgáltatókkal és üzleti partnerekkel való kapcsolatteremtés, valamint a legújabb trendek, termékek, innovációk felfedezése. 2016-ban 10 látogatónkból 9 ítélte úgy, hogy széles körű bemutatót kapott a kiállítók által felvonultatott kínálatból, kiállítóink 60%-a pedig úgy nyilatkozott, hogy a kiállításon való megjelenés cégüknek 6 hónapnyi extra forgalmat eredményezett. Az eseményen szeretnénk mind kiállítóink, mind látogatóink számára biztosítani a célcsoportukkal, potenciális üzleti partnereikkel való találkozás lehetőségét, ezért létrehoztuk az Üzleti Partnerkereső platformot (Matchmaking platform), amely a kapcsolatfelvételben és az üzleti tárgyalások előzetes megszervezésében nyújt majd segítséget ügyfeleink számára. (x)
Kapcsolódó cikkeink
SIAL Paris: véget ér az early bird jegyek értékesítése
A SIAL Paris 2024 kiállításra kerül sor a párizsi Nord…
Tovább olvasom >60 éves a SIAL Paris
2024-ben a SIAL Paris nemcsak fennállásának 60. évfordulóját ünnepli, hanem…
Tovább olvasom >Harminckét magyar cég mutatkozik be a SIAL Párizs-on
Harminckét magyar élelmiszeripari gyártócég részvételével mutatkozik be a Hungarian Food…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >