Harminckét magyar cég mutatkozik be a SIAL Párizs-on
Harminckét magyar élelmiszeripari gyártócég részvételével mutatkozik be a Hungarian Food Business Program az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett közösségi standon a SIAL Párizs-on. Európa legnagyobb nemzetközi élelmiszeripari kiállítása valódi kitörési pont lehet az exportképes, magyar élelmiszeripari gyártóknak, amely öt napon keresztül, október 19-ig kínál nemzetközi bemutatkozási lehetőséget.
A SIAL Párizs a világ egyik legnagyobb és legrangosabb, nemzetközi élelmiszeripari kiállítása, amelyet kétévente rendeznek, kizárólag a szakma képviselőinek, több mint 50 éve. Több mint 7 200 kiállító mutatkozik be 250.000 m2-en, 21 szakosított szektorban. A kiállítók 85 %-a külföldi, a világ 119 országából, hasonlóan a legutóbbi, négy évvel ezelőtti eseményhez. A SIAL alatt 250 konferenciát és egyéb szakmai programot tartanak, kiemelt figyelmet szentelve az élelmiszeripar fejlődését jelentő innovációnak.
A kiállítás jelentős szerepet tölt be a külkereskedelmi kapcsolatteremtésben, hiszen a SIAL elsősorban a világ exportpiacára jelent kijutást, és csak másodsorban szól a francia piacról.
Dr. Felkai Beáta, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára a magyar stand megnyitóján kiemelte, „tudjuk, hogy a magyar élelmiszeripari szereplők innovatívak, amit szeretnénk, ha mások is tudnának, ezért is fontos számunkra a SIAL, mert elősegíti és támogatja a nemzetközi piacra való kilépésben az élelmiszeripari szegmenst.”
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte, a tapasztalatok azt mutatják, a kiállítás kiváló lehetőség a meglévő üzleti kapcsolatok ápolására, de nagyszerű alkalom a kezdő exportőröknek is a személyes bemutatkozásra, a kapcsolatfelvételre. Azonban kiemelt jelentőséggel bír az is, hogy a cégek ezt követően is folyamatosan építsék a megszerzett lehetőségeket.
„Történelmi pillanatban van az agrárium, hiszen 4265 milliárd forint forrás érkezik a következő időszakban az ágazatba. A magyar élelmiszeripar számára pedig az export lehet a valódi kitörési pont, amelyhez a SIAL Párizs-on való megjelenés igazi ugródeszka. Meg kell találni a magyar termékek helyét a világban, amelyhez az Agrármarketing Centrum nemcsak a közösségi magyar standokat szervezi és üzemelteti a legjelentősebb élelmiszeripari kiállításokon, így a SIAL Párizs-on is, hanem képzésekkel, célzott eseményekkel és a Hungarian Food Business Programmal is támogat.”
A kiállítók közül a legtöbben a rendezvény szakmaiságát emelték ki, ahol meglévő üzleti partnereikkel találkozhattak, és új, komoly érdeklődőknek is bemutatkozhatnak. Azt tapasztalták, hogy a legutóbbi, négy évvel ezelőtti rendezvény óta az élelmiszeripar jelentős átalakuláson ment keresztül, hiszen a tradicionális termékek mellett egyre több az újdonság, és a fenntartható és egészséges termékek iránti kereslet is. Fontos számukra a hosszútávú stratégia, a jelenlegi üzemméretükhöz és kapacitásukhoz megfelelő partnerek megtalálása, ugyanakkor a fejlesztéseik tervezése miatt a jövőbeni importőrökkel való hosszútávú kapcsolatépítés is.
A SIAL Párizs-on október 19-ig külön standrészen várja a látogatókat az AMC által 2021-ben elindított Hungarian Food Business Program (HFBP), mely a magyar élelmiszeripari cégek exporttevékenységét, valamint külpiacra lépését segíti elő. A HFBP zászlóshajója a Hungarian Food Business Catalogue valós idejű szoftver, melybe a magyar termékek iránt érdeklődő beszerzők, disztribútorok a kiállítás helyszínén is regisztrálhatnak az AMC kollégáinak segítségével. A platformon már közel 150 élelmiszertermelő magyar gyártócég érhető el mintegy 1700 termékkel és jelenleg csaknem 150 beszerzővel. A rendszer egyedisége, hogy a külföldi importőrök nem csak ingyenesen tájékozódhatnak az exportra szánt magyar termékekről, de azonnal közvetlen kapcsolatba is léphetnek a magyar gyártókkal.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar siker a SIAL-on
A magyar magántulajdonban lévő ABO Holding Zrt. a 90-es évek…
Tovább olvasom >SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >