A Katjes vásárolja meg a német fairtrade csokoládé startup, a Jokolade 50%-át
A német Katjes édességgyártó nagyvállalat 50%-os részesedést szerzett a Jokolade néven ismert Schoko Winterscheidt startupban.
A növényi alapú, fenntartható édességeiről – főleg gumicukorkáiról – ismert Katjes elmondta, hogy a tranzakcióval célja tovább erősíteni pozícióját a csokoládéágazatban, és „vidámságot csempészni a csokoládés polcokra”.
Az üzlet pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.
A Jokolade-t 2020-ban alapította a közismert német műsorvezető és előadóművész, Joko Winterscheidt, aki eddig a München közeli vállalkozás egyedüli részvényese volt. A márka reputációja a szórakozásra és a szórakoztatásra épül, ugyanakkor társadalmi felelősséget is vállal. A Katjes és Winterscheidt abban állapodott meg, hogy a Katjes befektetés a vállalatot és annak küldetését támogatja.
A Jokolade portfóliójába ötféle táblás csokoládé tartozik. A vállalat fair trade alapanyagokat használ, hogy „előmozdítsa legfontosabb küldetését: azt, hogy a csokoládé 100%-ban rabszolgamunka nélkül készüljön”.
– Nagy örömünkre szolgál, hogy Katjes-t partnerként üdvözölhetjük a Jokolade-nál
– mondta Winterscheidt.
– Számomra a vállalat egyszerre jelent szórakozást és felelősségvállalást. Mostanra mindenki számára világossá kellett válnia, hogy a Jokolade nem egy a nevemmel fémjelzett egyszerű marketingfogás, hanem valóban változást akar és fog is hozni.
Tobias Bachmüller, a Katjes ügyvezető részvényese elmondta:
– Izgalmas és egyben öröm számunkra, hogy Joko Winterscheidt-tel és a Jokolade csapatával együtt felrázhatjuk és vidámsággal tölthetjük meg az édességek legnagyobb és folyton növekvő szegmensét, a csokoládépiacot, amiben Jokonak központi szerep jut.
Kapcsolódó cikkeink
Világnapján ünnepeljük a csokoládét!
Nehéz, sőt, már-már fájó elképzelni egy olyan világot, amelyben nincsenek…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >Közös növényi újdonságokat dob piacra a PepsiCo és a NotCo Chilében
A PepsiCo és a chilei NotCo együttműködésének eredményeként két új,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Temu már az európai élelmiszerpiacot is célba vette
Egyre komolyabb fenyegetést jelent az európai kiskereskedelem számára a kínai…
Tovább olvasom >Egyharmad Balatonnak megfelelő öntözővíz-készlet áll rendelkezésre
A rendkívüli aszály és a csapadékhiány ellenére minden öntözési igényt…
Tovább olvasom >A gazdáknak ingyenesen biztosított öntözővíz az aszállyal szembeni védekezés kulcsfontosságú eleme
A gazdáknak ingyenesen biztosított öntözővíz az aszállyal szembeni védekezés kulcsfontosságú…
Tovább olvasom >