Magazin: A házi kenyerek és sütemények reneszánsza

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 03. 10. 07:10

A sütés kategória a megnövekedett otthonfogyasztás egyik nyertese. Az idei húsvét, a szakemberek előrejelzése szerint hozza majd a szokásos szezonális csúcsot a sütéshez kapcsolódó termékek körében is.

Szerző: Kátai Ildikó

 

Tavaly tavasz óta, a COVID-korlátozások miatt megnőtt a háztartások liszt és sütési kellék iránti igénye. Ugyanakkor a közintézményi és horeca lisztfelhasználás jelentősen visszaesett.

Minden lisztigényre van válasz

Az otthoni sütés reneszánszát éli. Előkerültek a családi receptek, de az újdonságokra is nagy az igény, és sokan kreálnak egyedit, amit szívesen megosztanak a közösségi médiában. Első lépés a liszt kiválasztása, hiszen óriási a felhozatal.

Szentirmai András EPMS

Szentirmai András
marketingszakértő
Első Pesti Malom

Az Első Pesti Malom értékesítésének nagyobb részét pékségek és az ipari felhasználók vásárlásai teszik ki, de széles választékot kínálnak a háztartások számára is.

– Az alapliszteken kívül sok különleges gabonaőrleményt is gyártunk, összesen több mint 20-félét. Az adalékmentes, stabil, jó, megbízható minőség alapelvárásunk. 2020 tavaszától a kiskereskedelmi értékesítésben a fehér búzakenyérliszt lépett elő a legkeresettebb termékünkké. Lisztárainkat leginkább az aktuális gabonaár határozza meg, és a lehető legjobb ár-érték arányra törekszünk – kezdi nyilatkozatát Szentirmai András az Első Pesti Malom- és Sütőipari Zrt. marketingszakértője.

Az Első Pesti Malom termékei között található pizza, sütemény, tönköly, tritikálé, alakor, durum és többféle teljes kiőrlésű liszt is. Székesfehérvári malmukban kukoricából és rizsből állítanak elő gluténmentes őrleményeket, üzletláncok saját márkás termékeként is. Kunszentmiklóson működik biominősítésű malmuk, ahol biogabonákat dolgoznak fel.

A Gyermelyi Zrt. is márkát épít, néhány éve megvalósult arculatváltásuk keretében minden terméküket egységes és hangsúlyos márkajellel láttak el. Ez alól a lisztek sem kivételek.

Bokros Gábor Gyermelyi

Bokros Gábor
marketingigazgató-helyettes
Gyermelyi

– Tavaly március óta a kenyérlisztek iránti kereslet egyértelműen emelkedett, és ezt követően egy magasabb szinten is maradt. A szezonidőszakokban a finomliszteladások emelkednek meg érezhetően, de a sütés-főzés egyéb alapanyagai is, mint a rétesliszt, búzadara is keresettebbek ilyenkor. Komolyabb mennyiségi növekedést az eladásokban leginkább akciós árakkal lehet elérni. A rendelkezésre álló jövedelem emelkedésével, a jobb minőségű termékekért hajlandóak többet fizetni a fogyasztók. Megfigyelhető az online áruházak térnyerése – sorolja a kategória jellemzőit Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketing-igazgató­helyettese.

A Gyermelyi liszt esetében önkéntesen vállalják a partnereik felé a minimum 30%-os sikértartalmat, mely jelentősen meghaladja mind az EU, mind pedig a magyar előírásokat. Ez az átlagosat jelentősen meghaladó minőség is szerepet játszik márkatermékeik forgalmának folyamatos emelkedésében.

Lisztek tekintetében a szakemberek az idei húsvéti időszakban kedvező szezont várnak, hiszen a különböző sütemények és kalácsok fontos kellékei a családi ünnepeknek, így ezek fogyasztása bővül, de a házi kenyérsütést és -fogyasztást is magasabbra becsülik az átlagosnál ebben az időszakban.

Keresettek az alternatívák

A minőségtudatosság évek óta erősödő fogyasztói trend a sütési alapanyagok piacán. Ennek oldalhajtása a jól bevált receptek egyes összetevőinek értékes tápanyagokban gazdag, egészséges alternatíváira való nyitottság.

A Kalifa a hagyományos összetevők mellett évről évre igyekszik kiszolgálni a legújabb élelmiszertrendek igényeit is.

Keresztesi Ferenc-Kalifa

Keresztesi Ferenc
kereskedelmi igazgató
Kalifa

– A koronavírus-járvány tovább erősítette az igényt a változatos, egészséges alapanyagok irányába. Mint az aszalt gyümölcsök, olajos magvak és sütés-főzés alapanyagok piacán európai szinten az egyik legszélesebb termékválasztékot kínáló cég, a Kalifa termékei között könnyen megtalálják a fogyasztók a kedvenc receptjeikhez és újításaikhoz illeszkedő, egészséges hagyományos és reformalapanyagokat – hangsúlyozza Keresztesi Ferenc, a Kalifa kereskedelmi igazgatója.

Tapasztalatuk szerint az ünnepi sütés-főzés örömét a járványhelyzet sem koptathatja meg.

Ami a hálózatokat illeti, a karácsonyi szezonban nagyobb óvatosság volt jellemző az előrendelések terén, ami húsvétra is várható. Ezért arra készülnek, hogy a visszafogottabb előrendelés következtében majd megnő a rendelések gyors teljesítésének igénye, amire a Kalifa raktári kapacitása készen áll.

PappKrisztiánSándor PAComp

Papp Krisztián Sándor
ügyvezető igazgató
Pa-Comp

A Pa-Comp Kft. 2021-es tervei között termékfejlesztések és csomagolóanyag-váltás is szerepel, de most teljes figyelemmel az előttük álló húsvéti időszakra készülnek:

– Mióta járványhelyzet van, az emberek inkább a biztonságra törekszenek mindenben, ezért a házi sütések, otthoni édességek elkészítése a trend. Mindenki meg akarja mutatni, milyen finomat és látványosat tud készíteni. Mi megtettük a megfelelő előkészületeket, igyekszünk minden vásárlói igényt kielégíteni termékeinkkel! – mondja Papp Krisztián Sándor, a Pa-Comp Kft. ügyvezető igazgatója.

Szeretnénk megkönnyíteni a háziasszonyok dolgát ebben a rohanó világban – folytatta a PACO vezetője – kínálatunkban a hagyományos alapanyagokon kívül olyan konyhakész termékek is szerepelnek, amelyekkel pár perc alatt isteni finom töltelékek készíthetők a házi süteményekbe. Ilyenek a Poppie, és a PACO Mákos töltelék, melyek forró tejjel vagy vízzel elkeverve azonnal felhasználhatóak, a Wellnutok – több ízben elérhető diópótló keverékünk, mely búzacsírát is tartalmaz, amely kiváló élettani hatásairól ismert, a cukrozott termékeink: cukrozott darált dió és cukrozott darált mák, mind azt a célt szolgálja, hogy időt spóroljunk.

 

A házi kenyerek és sütemények reneszánsza

Az otthoni sütés-főzés (részben
a karanténhelyzet miatt) reneszánszát éli

 

Újdonságok

A jól célozhatósága miatt az Első Pesti Malom az online kommunikációra fókuszál. Több együttműködésük is van internetes kommunikátorokkal, és igyekeznek minél jobban kihasználni az ebben rejlő lehetőséget.

– Minden évben új, innovatív gabonaőrleményekkel is megjelenünk a piacon. Idén a zabból, rizsből készült termékek jelentik az újdonságot. A vásárlói és a partneri igényeknek megfelelően szortimentbe kerül a barnarizs-liszt és a tritikálé liszt is. A glutén­mentes kenyérsütő üzemünkben beindul a folyamatos termelés, és értékesítési csatornákat keresünk az új termékeknek – összegzi a 2021-es év kihívásait Szentirmai András, az Első Pesti Malom marketingszakértője.

A Gyermelyi a termékportfólióját minimálisan kívánja bővíteni a közeljövőben. Várhatóan 2021-ben kerül beőrlése az új malmuk, mely a széles körben felhasznált termékek kellő mennyiségű kínálatát támogatja. Folyamatosan fókuszban marad a Gyermelyi esernyőmárka építése.

– Célunk, hogy a fogyasztókban tudatosítsuk, a Gyermelyi választásával a vásárló egy állandó, magas minőségű, helyben előállított, ellenőrzött élelmiszert kap, legyen az liszt, tészta vagy tojás. Idén 50 éves a márka, amit több újdonsággal, nyereményjátékkal, megjelenéssel és TV-reklámmal is ünnepelünk. A kommunikáció során minden termékünk megjelenését, forgalmát támogatjuk, így a lisztekét is – erősíti meg a sütési kategória felé való elkötelezettségét Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketing-igazgatóhelyettese.

A Kalifa 2020-ban az arculatváltás útjára lépett, amelyet az „Örömteli egészség” szlogenjük motivált. A megújult csomagolás üzenete, hogy a Kalifa termékei lendületet adnak a hétköznapokhoz: nem csupán finomak, de táplálóak és egészségesek is.

– Ezt az irányt követjük 2021-ben is, hiszen a széles termékportfólión a csomagolásváltás hosszabb időt vesz igénybe. Eddig 17 termékünk kapta meg az új, „Örömteli egészség” külsőt. Legfrissebb termékújításunk pedig a 2020 végén bevezetett, 750 grammos kiszerelésben kapható Datolya paszta – emeli ki Keresztesi Ferenc, a Kalifa kereskedelmi igazgatója.

A Pa-Comp a minimalizmus jegyében fejleszti termékei csomagolóanyagait, ahogyan a legújabb trend diktálja.

– Mi is igyekszünk ebbe az irányba lépni, hiszen termékeink első osztályú alapanyagokból készülnek, a töltelékek pedig saját receptúra alapján, amire nagyon büszkék vagyunk, és szeretnénk őket a legszebb „ruhába öltöztetni”! Online jelenlétünk is bővül, és a PACO Magyarország Facebook-oldalán jobbnál jobb receptekkel adunk ötleteket a felnövekvő generációnak. Mi minden igyekezetünkkel szeretnénk rászolgálni a vásárlók hűségére, hiszen számunkra csak a minőségi gyártás és munkavégzés nyújt biztos munkahelyet. Cégünknek már van 27 éves múltja, dolgos jelene, és Istenbe vetett hittel jövője! – vallja zárszavában Papp Krisztián Sándor a Pa-Comp Kft. ügyvezetője. //

Kapcsolódó cikkeink