A britek egyharmada nem bánná, ha vegán lenne a karácsonyi vacsorája
Egy nemrégiben készült felmérés szerint a britek egyharmada nem bánná, ha karácsonyi vacsorája húsmentes, sőt, vegán lenne.
A British Corner Shop nemzetközi online szupermarket tanulmánya szerint a britek egyre nagyobb számban hajlandók a húst – így pulykát, marhát és sonkát – növényi alapú élelmiszerre váltani. A vegetáriánus és vegán termékek iránti egyre növekvő érdeklődés kapcsán a kutatás kiemelte, hogy tavaly decemberben mintegy 266 ezren kerestek a Google keresőben „vegetáriánus karácsonyi ételeket” és 182.660-an „vegán karácsonyi vacsorát”.
A trend természetesen a nagy láncok figyelmét sem kerülte el és számos kereskedő bővíti ennek megfelelően vegetáriánus és vegán karácsonyi kínálatát – jelezte Hannah Ward, a British Corner Shop vegán életmód- és táplálkozási szakértője, hozzátéve, hogy ezek némelyikét saját webshopjukban is kínálják.
Az Aldi idén a valaha volt legszélesebb és legolcsóbb karácsonyi kínálattal rukkolt elő, melyben számos új termék is megtalálható, köztük tejmentes sajtok. Az Asda eddigi „legnagyobbnak és leginnovatívabbnak” nevezett 2022-es vegán karácsonyi választékában „minőségi termékeket kínál megfizethető áron”. A Tesco ünnepi vegán választékával mindenki igényeit szeretné kielégíteni, így kínálatában szerepel növényi alapú Wellington szelet és a garnélarák tempura is. A Sainsbury’s sem maradt le: Taste the Difference márkája alatt különböző növényi alapú ételeket vett fel árucikkei sorába.
Kapcsolódó cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >