5 trend, amely 2024-ben uralni fogja a kiskereskedelmi ágazatot

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 01. 30. 12:18

Oliver Olschewski – az Offerista Group CEE vezérigazgatója szerint: „A következő évben a vállalatok hármas átalakulással néznek szembe: digitális, fenntarthatósági és szervezeti átalakulással. A vásárlási élmény személyre szabása a vásárlás során, a mesterséges intelligencia integrálása, a környezeti felelősségvállalás, az első féltől származó adatok és a többcsatornás megközelítés a 2024-es kihívások kezelésének néhány kulcstényezője. E trendeknek való megfelelés kulcsfontosságú ahhoz, hogy relevánsak maradjunk és hatékonyan elérjük a fogyasztókat.”.

1. „Hiper-személyre szabás”:

Egy olyan világban, ahol a személyre szabás kritikus fontosságú, a kiskereskedőknek és a márkáknak profilozniuk kell a fogyasztók viselkedését, hogy rendkívül személyre szabott vásárlási élményt nyújthassanak. Ezt úgy lehet elérni, hogy az adatok felhasználásával megismerik a vásárlók érdeklődési körét és igényeit, és az ajánlatokat ennek megfelelően alakítják ki.

„A kulcs az egyéni fogyasztói preferenciák alapos megértése, és a technológia felhasználása az igényeknek és szükségleteknek megfelelő célzott ajánlások és ajánlatok nyújtásához. A személyre szabott interakciók kulcsfontosságúak a fogyasztókkal való mély kapcsolat kialakításához, a fogyasztói lojalitás javításához és a magasabb konverziós arányok eléréséhez. Azok a kiskereskedők, akik hatékonyan használják az adatokat, hatékonyabb és vonzóbb élményt tudnak majd nyújtani a vásárlóknak.”

2. Mesterséges intelligencia:

A vásárlói élmény folyamatos javítására irányuló törekvés során a mesterséges intelligencia (AI) gyökeresen meg fogja változtatni a kiskereskedelmi ágazatot. „E technológiák integrálása lehetővé teszi a kiskereskedők számára, hogy magával ragadó és személyre szabott virtuális környezeteket hozzanak létre, egyedi és magával ragadó élményt nyújtva a fogyasztóknak. Fontos azonban, hogy az AI-t felelősségteljesen és etikusan használják” – mondja Olschewski.

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi életünk szerves része, és a kiskereskedelmi szektorra gyakorolt hatása számos módon jelentkezik, a rutinszerű és időigényes feladatok automatizálásától a tartalom személyre szabásáig. Várhatóan 2024 végére jelentősen megnöveli jelenlétét az ágazatban, és ezzel beköszönt az „intelligens” kereskedelem korszaka.

„Erre kiváló példa az AI azon képessége, hogy valós időben összehasonlítja az árakat és értesíti a fogyasztót, ha új ajánlatok állnak rendelkezésre, így a vásárlási út minden szakaszában pontos és releváns információkkal látja el a fogyasztókat”

– teszi hozzá Olschewski.

A működési hatékonyság optimalizálásával, a készlet intelligens kezelésével, az ajánlatok és ajánlások személyre szabásával, valamint a vásárlási élmény vonzóbbá tételével – többek között – az AI stratégiai szövetségese a márkáknak és a kiskereskedőknek, akik ki akarnak tűnni a versenyképes és fejlődő piacon.

3. Fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás:

A mai fogyasztók egyre inkább tudatában vannak a környezetre gyakorolt hatásuknak, és azok a vállalatok, amelyek fenntartható gyakorlatokat alkalmaznak a karbonlábnyomuk csökkentése érdekében, és bizonyítják a társadalmi felelősségvállalás iránti elkötelezettségüket, elnyerik a fogyasztói preferenciát.

Olschewski hangsúlyozza:

„A fenntarthatóság már nem opció, hanem szükségszerűség. Azok a kiskereskedők, akik fenntartható gyakorlatokat alkalmaznak, például csökkentik a papírbrosúrák gyártását, újrahasznosított anyagokat használnak, vagy fenntartható szállítási lehetőségeket kínálnak, nemcsak a bolygó jólétéhez járulnak hozzá, hanem a hírnevüket és a vásárlói hűségüket is erősítik egy olyan társadalomban, amely sokkal nagyobb követelményeket támaszt a kiskereskedők értékeivel szemben.

4. Új célzási stratégia a harmadik féltől származó sütik megszűnése után

2024-ben nagy változás következik be a harmadik féltől származó sütik szinte biztos eltörlésével, ami jelentős hatással lesz a hirdetések világára. Ez a változás elsősorban a reklámcélzási gyakorlatra lesz jelentős hatással, alapvetően megváltoztatva azt, ahogyan a márkák elérik célközönségüket.

A márkáknak és a kiskereskedőknek is alkalmazkodniuk kell majd a célközönségük megcélzásának és a reklámkampányok hatékonyságának mérésének új módozataihoz. Olschewski kifejtette:

„A harmadik féltől származó cookie-k eltávolítása megváltoztatja az adatgyűjtés és -felhasználás módját. A kiskereskedelmi szektornak új technológiákba és megoldásokba kell majd befektetnie, hogy megfelelően elérje közönségét, például más ágazati platformokkal való partnerségek révén.

5. Könnyű felhasználói élmény a digitális, közösségi és fizikai csatornák kombinációján keresztül.

Továbbra is releváns marad az a trend, hogy a fogyasztók először a márka online áruházát böngészik, majd úgy döntenek, hogy felkeresik a fizikai üzletet, hogy felpróbálják a ruhadarabot. Valójában a fogyasztók 43%-a digitális környezetben tervezi meg a következő vásárlását.

„Minden eddiginél nagyobb lesz az igény arra, hogy a fogyasztók zökkenőmentesen tudjanak „váltani” a csatornák között, legyen szó fizikai boltokról, weboldalakról vagy mobilalkalmazásokról. A márkák és a kiskereskedők felelőssége, hogy a fogyasztók minden szükséges információval rendelkezzenek a vásárlási döntés meghozatalához. Meg kell felelniük a digitális generáció igényeinek, és új csatornák segítségével ki kell bővíteniük kommunikációs lehetőségeiket”

– mondja Olschewski.

A kiskereskedelmi ágazat rohamos sebességgel változik, és azok a kiskereskedők maradnak talpon, akik hajlandóak az innovációra és az új csatornákon való jelenlétük optimalizálására.

Kapcsolódó cikkeink