Az ár-érték arány a legfontosabb amikor karácsonyi ajándékokat vásárolunk
Az Offerista Group októberben felmérést végzett valamennyi piacán, így Bulgáriában, Magyarországon, Romániában, Lengyelországban, Németországban és Ausztriában is. A felmérés célja az volt, hogy kiderüljön, mi aggasztja a fogyasztókat ezekben a bizonytalan időkben, és hogy a közelgő ünnepi szezonra vonatkozó vásárlásaikat befolyásolja-e bármilyen módon az infláció, a növekvő gázárak és a háborús konfliktusok.
Az egyes országok válaszadóit egy dolog köti össze, mégpedig az arra a kérdésre adott válasz, hogy Van-e olyan kérdés, ami jelenleg aggasztja Önt? Minden ország esetében az infláció a legfőbb aggodalomra okot adó tényező (Bulgária: 78,87%; Románia: 76,23%; Magyarország: 81,96%; Lengyelország: 63,17%; Németország: 81,23%;), a második helyen pedig az energia/gázárak emelkedése áll (Bulgária: 47,87%; Románia: 62,31%; Magyarország: 64,00%; Lengyelország: 45,43%; Németország: 77,01%;).
Az emelkedő energiaárak miatti aggodalom miatt pedig a legtöbb fogyasztó idén szelektívebben fog fűteni (pl. csak a lakótérben), az energiatakarékosság fő oka pedig a pénzmegtakarítás (Bulgária: 77,62%; Románia: 81,73%; Magyarország: 78,73%; Lengyelország: 73,92%; Németország: 74,99%;).
És bár a takarékosság minden országban fontos a fogyasztók számára, vannak bizonyos kategóriák, például az élelmiszerek és az italok, ahol nem fogják korlátozni a kiadásaikat. Ehelyett a legtöbb válaszadó az éttermi étkezéseken, a bútorok és az új ruhák vásárlásán fog spórolni.
Egy másik, minden országra érvényes állítás, hogy a fogyasztók nem fognak lemondani az ünnepi vásárlásokról: az összes válaszadó 70%-a mondta azt, hogy vásárolni fog, 30% pedig azt, hogy a csökkent vásárlási képesség miatt idén nem fog vásárolni.
A legtöbb válaszadó minden országból azt állítja, hogy a karácsonyi ajánlatok felkutatásában leginkább az online forrásokra támaszkodnak (mint például a hivatalos weboldalak, a közösségi média és a hírlevelek).
A karácsonyi ajándékok kiválasztásakor a fogyasztók számára a pénzükért kapott érték a legfontosabb (Bulgária: 58,63%; Románia: 51,76%; Magyarország: 59,35%; Lengyelország: 51,30%; Németország: 44,93%; Ausztria: 45,33%).
És mit vásárolnak a fogyasztók a legtöbbet? A válaszadók mindegyike határozottan azt válaszolta, hogy élelmiszereket és italokat, valamint ruhákat, cipőket és kiegészítőket.
Ünnepi bevásárlás hazánkban
A magyarok többsége (37,10%) 35.000 és 75.000 ft között fog költeni karácsonyi bevásárlásra, és nagyjából ugyanannyi pénzt fog költeni, mint tavaly (55,00%). 28,71% kevesebb pénzt fog költeni 2021-hez képest, a legtöbben egy ajándékra kevesebbet költenek, de megtartják az ajándékozottak számát.
A magyarok 62,41%-a tervezi, hogy bankkártyával/hitelkártyával fizet. 36,55% készpénzzel fog fizetni, és csak a maradék 1,03% részesíti előnyben a részletfizetést.
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >