2022-ben online termékké vált az étolaj és a liszt
Tavaly előretört a kiemelkedő ár-érték arányú termékek népszerűsége a legnagyobb hazai online kereskedőnél a nehéz gazdasági helyzet nyomán árérzékenyebbé váló hazai vásárlók körében. Mostanra már nem csak az energiatakarékosabb háztartási gépekből, de a napi fogyasztási cikkekből, így akár lisztből és étolajból is online keresik a jó árúakat a hazai felhasználók – ez az eMAG szerint azonban komoly potenciált is rejt magában.
2022 az elmúlt évtized legkevésbé kiszámítható időszaka volt, az online kiskereskedelmet a szomszédban zajló háború nyomán számos kedvezőtlen tényező hátráltatta, átalakítva a sok éve stabil vásárlási szokásokat az eMAG esetében is.
“Tavaly az eMAG-nál két jelentős vásárlási trendet figyelhettünk meg: egyes vásárlók előrehozták fontos vásárlásaikat – például már nyáron megvették a karácsonyra tervezett notebookot, mások pedig a bizonytalanság hatására inkább visszafogták költéseiket megtakarítási célból. Az év második felének forgalmi statisztikáiból egyértelműen láthattuk, hogy a felhasználók a korábbinál jóval több időt töltenek az eMAG.hu-n a megfelelő termék kiválasztásával, és számos termékkategóriában, például a fagyasztószekrények esetén az árérzékenyebbé vált vevők figyelmének középpontjába a kiemelkedő ár-érték arányú saját márkás termékek kerültek, amelyeket gyakran részesítettek előnyben”
– összegezte a 2022-es online vásárlási trendeket Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke.
2023-ban is az ár-érték arány lesz a hazai vásárlók egyik legfontosabb szempontja – ami az online kereskedők számára lehetőséget és versenyt jelent, hiszen az internetes felületeken a felhasználók egyszerűen és gyorsan tudják összehasonlítani az árakat, így megtalálva az aktuálisan legkedvezőbb árú terméket. Várkonyi Balázs az idei évben a nem műszaki cikkek online kereskedelmének további erősödésére számít – a ruházat mellett elsősorban a napi fogyasztási cikkek és az élelmiszerek esetében, ugyanis ezek forgalma az eMAG-nál már eddig is jelentősen nőtt.
2022-ben online termékké vált az étolaj és a liszt
2022-ben csaknem duplájára nőtt az élelmiszer-rendelések száma az eMAG-nál az előző évhez képest, ezen belül a legjobban a nagy kiszerelésű étolajok és lisztek fogytak. Az üdítő- és más alkoholmentes italok nagy kiszerelésű szettjei ugyancsak népszerűek voltak, sokan ásványvizet is online rendeltek házhoz. 2022-ben csaknem háromszor annyi kávét szereztek be az eMAG.hu-ról, mint 2021-ben, pedig a pandémiás korlátozások miatt már két évvel ezelőtt megugrott a népszerűsége a termékcsoportnak. A hazai vásárlók a kapszulás- és a pörkölt szemes kávét részesítették előnyben, de tavaly teából is több mint kétszer annyi rendelést adtak le, mint a megelőző évben.
A vásárlók nem csak saját maguk, hanem házikedvenceik élelmezéséről is egyre nagyobb arányban gondoskodnak online: az akciós ajánlatok nyomán csaknem két és félszer több állateledelt rendeltek tavaly az eMAG-tól. Az internetes eladásokban komoly növekedést értek el a kempingezés, túrázás kiegészítői, az iskolaszerek, írószerek, irodai kiegészítők, valamint a kerti és szobanövények gondozásához szükséges tápszerek és egyéb kellékek is.
“A jelenlegi piaci körülmények között is jól teljesített 2022-ben az eMAG Marketplace, hiszen a platformon jelenlévő kereskedőpartnereink éves szinten piaci átlagot meghaladó mértékben tudták növelni forgalmukat. A piactéren 2023-ban is folytatódnak a magyar kkv-kat támogató programjaink, amelyek keretében egyrészt a profi internetes kereskedővé válásban, másrészt a külföldi piacra lépésben segítjük a jövő kiskereskedelmi trendjei felé nyitó hazai kereskedőket”
– mondta el Kováts Dániel, az eMAG Marketplace Chief Commercial Officer-e.
Ezekből rendelték a legtöbbet a magyar vásárlók
Egyes online vásárlási trendek válsághelyzetben sem változnak: 2021-ben és 2022-ben egyaránt a nagy kiszerelésű tisztító-, mosó- és mosogatószereket rendelték a legnagyobb számban az eMAG vásárlói, és hasonlóan népszerűek maradtak a mobiltelefonok, ezek kiegészítői, illetve a pelenkák is.
Eladási darabszám alapján 2022-ben nem jutottak be a top 20-ba az okosórák és tévék, ugyanakkor az üdítők és más alkoholmentes italok a hatodik legnagyobb számban eladott termékké ugrottak elő az eMAG-nál, a kávé pedig tavaly a 14-edik legnépszerűbb termék volt. Figyelemreméltó még az állateledelek népszerűsége a tizenkettedik helyen – a pandémia visszaszorulásának pedig hatásos indikátora, hogy a szájmaszkok a másodikról a tizenhatodik legkelendőbb termékké váltak 2022-re.
Tavaly sokan vásároltak a korábbinál energiatakarékosabb háztartási nagygépet is az eMAG-nál: ezek közül a hűtő- és fagyasztószekrényeket (utóbbiból 90 százalékkal többet vettek, mint egy évvel korábban), valamint az elektromos sütőket és főzőlapokat keresték a legnagyobb számban az eMAG-ügyfelek. 2022-ben már nyáron beindult az elektromos fűtőeszközök szezonja a rezsicsökkentési szabályok változása nyomán, amelyek közül a hősugárzók voltak a legnépszerűbbek, de sokan rendeltek elektromos radiátort is.
Kapcsolódó cikkeink
Karácsonyi roham: duplájára nő a csomagforgalom az ünnepek alatt
Az év végi ünnepi időszakban az online rendelésekkel kapcsolatos csomagforgalom…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >1500 milliárd forintos piac új szereplőkkel: civilek az e-kereskedelemben
Egy egyszerű és biztonságos applikáció letöltésével online vásárlásai során bárki…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >