Trademagazin > News and articles > Innovations > The use of waterless products in personal care launches is increasing globally
The use of waterless products in personal care launches is increasing globally
🎧 Hallgasd a cikket:
The use of waterless products in personal care launches is increasing globally, featuring a + 157 year-over-year increase when comparing 2020 and 2021 launches.

The use of waterless selfcare products is increasing worldwide
In 2021, the top category of global personal care launches tracked as being waterless was hair care (97%) – due to Innova Market Insights Waterless products innovation analysis.
- Growth is tracked product launces: +157% (2020 vs 2021)
- TOP Company: L’Occitane
- TOP Category: Hair care
- TOP Ingredients: Glycerol
Related news
Five microtrends rewriting green claim strategies
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >L’Oréal Agrees To Acquire Professional Haircare Brand Color Wow
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Új korszak a hajápolásban – Japán örökségre épít a megújult Syoss
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
More related news >
More new products
The battle of digital shelves
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Metro opens new logistics centre near Bucharest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >MAGIC MILK lactose free cooking crea, 20% 0,5 l
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >