Újra növényeket akarnak a fogyasztók a növényi alapú élelmiszerekben
A Whole Foods Market előrejelzése szerint 2024-ben egyre több vállalat fog arra összpontosítani, hogy tiszta összetevőket használjon termékeiben.
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
A Whole Foods Market úgy látja, egyre több vásárló szeretné, ha az általa megvásárolt termékek felismerhető hozzávalókból készülnének. Erre alapozva pedig egyre több vállalat fog jövőre újra „növényeket” használni növényi alapú termékeiben – közölte az élelmiszerlánc november elején megjelent 2024-es előrejelzésében.
Ennek jegyében a fehérjetartalomra összpontosítva egyre több növényi alapú termékbe kerülnek majd az összetett húsalternatívák helyett olyan összetevők, mint a gomba, a dió, a tempeh és a hüvelyesek. A növényi alapú tejmárkák is elmozdulnak az állati tejre jellemző krémes állag imitálásának preferálásától, és inkább a tiszta alapanyagokra fókuszálnak – követve például a Three Seed mandulatej példáját, amely mindössze két összetevőt tartalmaz mindenféle más adalékanyagok (például repceolaj) hozzáadása nélkül.
A növényi alapú kategóriát az elmúlt években számos kritika érte, mert a fogyasztók számára egyre kevésbé volt egyértelmű az, hogy minek alapján minősül egy termék növényi alapúnak, és hogy az vajon egészséges-e vagy sem. //
Related news
Amazon Launches Low-Cost Grocery Delivery Subscription Plan In The US
E-commerce giant Amazon.com has launched a new grocery delivery subscription…
Read more >Plant-based meat substitutes need new messages in 2024
Sales of the category, which initially exploded due to a…
Read more >Plant-based foods are taking over
Both manufacturers and distributors in the plant-based segment are trying…
Read more >Related news
The latest issue of Trade magazin is out now!
The digital version is available with more content once again…
Read more >FAO: global food prices increased for the second month in April on a monthly basis
In April, global food prices rose for the second month…
Read more >Beauty care travels at breakneck speed
Beauty care is one of the fastest growing markets in…
Read more >