Újra növényeket akarnak a fogyasztók a növényi alapú élelmiszerekben
A Whole Foods Market előrejelzése szerint 2024-ben egyre több vállalat fog arra összpontosítani, hogy tiszta összetevőket használjon termékeiben.
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
A Whole Foods Market úgy látja, egyre több vásárló szeretné, ha az általa megvásárolt termékek felismerhető hozzávalókból készülnének. Erre alapozva pedig egyre több vállalat fog jövőre újra „növényeket” használni növényi alapú termékeiben – közölte az élelmiszerlánc november elején megjelent 2024-es előrejelzésében.
Ennek jegyében a fehérjetartalomra összpontosítva egyre több növényi alapú termékbe kerülnek majd az összetett húsalternatívák helyett olyan összetevők, mint a gomba, a dió, a tempeh és a hüvelyesek. A növényi alapú tejmárkák is elmozdulnak az állati tejre jellemző krémes állag imitálásának preferálásától, és inkább a tiszta alapanyagokra fókuszálnak – követve például a Three Seed mandulatej példáját, amely mindössze két összetevőt tartalmaz mindenféle más adalékanyagok (például repceolaj) hozzáadása nélkül.
A növényi alapú kategóriát az elmúlt években számos kritika érte, mert a fogyasztók számára egyre kevésbé volt egyértelmű az, hogy minek alapján minősül egy termék növényi alapúnak, és hogy az vajon egészséges-e vagy sem. //
Related news
HiPP 100% plant-based baby food
HiPP is introducing a baby food product line made exclusively…
Read more >Plates and glasses going green
Demand for plant-based products has been growing steadily in recent…
Read more >Register now as a visitor for the Free From & Specialty Food & Wine Expo 2025 in Vienna!
Registration is now open for the Free From & Specialty…
Read more >Related news
Viktor Orbán: we will introduce margin reduction for new products as well, if necessary
The margin regulation must be maintained because people must be…
Read more >Healthy meat products rich in fiber and protein have been developed in Debrecen
A new product line consisting of health-promoting, fiber- and protein-rich…
Read more >German retail sales fell month-on-month in April
In Germany, retail sales fell by 1.1 percent in real…
Read more >