Újra növényeket akarnak a fogyasztók a növényi alapú élelmiszerekben
A Whole Foods Market előrejelzése szerint 2024-ben egyre több vállalat fog arra összpontosítani, hogy tiszta összetevőket használjon termékeiben.
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
A Whole Foods Market úgy látja, egyre több vásárló szeretné, ha az általa megvásárolt termékek felismerhető hozzávalókból készülnének. Erre alapozva pedig egyre több vállalat fog jövőre újra „növényeket” használni növényi alapú termékeiben – közölte az élelmiszerlánc november elején megjelent 2024-es előrejelzésében.
Ennek jegyében a fehérjetartalomra összpontosítva egyre több növényi alapú termékbe kerülnek majd az összetett húsalternatívák helyett olyan összetevők, mint a gomba, a dió, a tempeh és a hüvelyesek. A növényi alapú tejmárkák is elmozdulnak az állati tejre jellemző krémes állag imitálásának preferálásától, és inkább a tiszta alapanyagokra fókuszálnak – követve például a Three Seed mandulatej példáját, amely mindössze két összetevőt tartalmaz mindenféle más adalékanyagok (például repceolaj) hozzáadása nélkül.
A növényi alapú kategóriát az elmúlt években számos kritika érte, mert a fogyasztók számára egyre kevésbé volt egyértelmű az, hogy minek alapján minősül egy termék növényi alapúnak, és hogy az vajon egészséges-e vagy sem. //
Related news
Oatly’s new strategy for boosting demand for plant-based milk in the US
Oatly plans to give new impetus to the plant-based milk…
Read more >Bel Group to discontinue plant-based cheese brand Nurishh
As part of the move, the Saint-Nazaire production site will…
Read more >The number of alternative protein patents is skyrocketing
Innovations related to alternative proteins are developing at a breakneck…
Read more >Related news
Rossmann has exploded onto the e-commerce top list
Rossmann is included for the first time in the 2024…
Read more >K&H sustainability index: there are more good intentions, but actions are still to be taken
According to the latest data from a representative survey conducted…
Read more >75 years of passion, performance and innovation – Shell and Scuderia Ferrari celebrate HP’s iconic partnership worldwide
This year, Shell celebrates the 75th anniversary of its legendary…
Read more >