Újra növényeket akarnak a fogyasztók a növényi alapú élelmiszerekben
A Whole Foods Market előrejelzése szerint 2024-ben egyre több vállalat fog arra összpontosítani, hogy tiszta összetevőket használjon termékeiben.
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
A Whole Foods Market úgy látja, egyre több vásárló szeretné, ha az általa megvásárolt termékek felismerhető hozzávalókból készülnének. Erre alapozva pedig egyre több vállalat fog jövőre újra „növényeket” használni növényi alapú termékeiben – közölte az élelmiszerlánc november elején megjelent 2024-es előrejelzésében.
Ennek jegyében a fehérjetartalomra összpontosítva egyre több növényi alapú termékbe kerülnek majd az összetett húsalternatívák helyett olyan összetevők, mint a gomba, a dió, a tempeh és a hüvelyesek. A növényi alapú tejmárkák is elmozdulnak az állati tejre jellemző krémes állag imitálásának preferálásától, és inkább a tiszta alapanyagokra fókuszálnak – követve például a Three Seed mandulatej példáját, amely mindössze két összetevőt tartalmaz mindenféle más adalékanyagok (például repceolaj) hozzáadása nélkül.
A növényi alapú kategóriát az elmúlt években számos kritika érte, mert a fogyasztók számára egyre kevésbé volt egyértelmű az, hogy minek alapján minősül egy termék növényi alapúnak, és hogy az vajon egészséges-e vagy sem. //
Related news
Is something missing?
Last November the National Association of Plant Based Food Manufacturers…
Read more >World’s biggest dairy company rolls out plant-based brand
Lactalis has launched a new plant-based brand called “Enjoy!”. The…
Read more >Poor Brazilian harvest makes orange juice even more expensive
Brazil is the world’s largest orange juice producer and the…
Read more >Related news
Müller updates packaging to increase accessibility for blind shoppers
Müller is updating the packaging of all branded products with…
Read more >Auchan has appointed a new product director
From July 1, László Varga will perform the duties of…
Read more >A Hungarian specialist became Danone’s Eastern and Central European sales manager
From this July, Enikő Bolyós organizes and manages the company’s…
Read more >