Újabb e-mobilitási megoldások az ALDI-nál
Az ALDI a fenntarthatósági intézkedések élenjárójaként kiemelt figyelmet fordít az e-mobilitási megoldások alkalmazására. Ennek részeként 2023-ban újabb e-kamion csatlakozott az ALDI flottájához, az E.ON Hungária Csoport pedig 15 magyarországi ALDI parkolójában telepít 300 kW teljesítményű, ultragyors elektromosautó-töltőket.
Első ultragyors töltő egy székesfehérvári ALDI-nál
Az ALDI úttörő zöld megoldásaival már több területen is az e-mobilitásra szavazott. Az áruházlánc négy éve indított együttműködést az E.ON Hungária Csoporttal, amelynek eredményeként az ország egyik legnagyobb e-töltőhálózata épül ki az ALDI-áruházak parkolóiban. Jelenleg már 17 vármegye 98 ALDI-üzleténél összesen 151 töltő várja az autósokat.
2023-ban újabb szintet lépett a két cég együttműködése, hiszen júniusban az egyik székesfehérvári ALDI parkolójában egy négyállásos ultragyors elektromosautó-töltő állomást adott át a két cég. Az itt üzembe helyezett 300 kW teljesítményű egyenáramú töltők – a DC-töltők között leginkább elterjedt 50 kW-os villámtöltőkhöz képest – hatszor gyorsabb töltést tudnak biztosítani.
Az E.ON az ALDI-val együttműködésben 2025 elejéig további 14 magyarországi helyszínen fog – a székesfehérvárihoz hasonlóan – 2-2 darab, ultragyors, 300 kW-os töltőt telepíteni. A töltők a 300 kW-os teljesítményt megosztva, kétszer 150 kW-ot tudnak biztosítani, így összesen 30 db ultragyors töltőn, 60 töltőpont áll majd az autósok rendelkezésére. A most átadott töltőket hamarosan újabbak követik majd, várhatóan Fóton, Érden, Törökbálinton, Szombathelyen, Győrött, Cegléden, Siófokon, Zalaegerszegen, Kecskeméten, Baján, Debrecenben és Veszprémben.
Újabb e-kamion szolgálja zéró lokális emisszióval a budapesti ALDI-áruházakat
A kiskereskedelmi láncok közül az ALDI állított elsőként napi forgalomba e-kamiont, még 2021-ben. Az első e-teherautó immár több mint 71 000 km-t tett meg, 2800 alkalommal vitt árut ALDI áruházakba, amely során 55 tonnával csökkentette a cég CO2-emisszióját.
Az áruházlánc 2023-ban tovább bővítette e-flottáját egy Scania tehergépkocsival. A háromtengelyes, 27 tonna össztömegű, speciális hűtődobozos felépítménnyel ellátott teherautót egy 230 kW teljesítményű villanymotor hajtja, amelyhez az elektromos áramot kilenc akkumulátorcsomag biztosítja, ezek névleges kapacitása 300 kWh. Az új e-kamionnak nemcsak a hajtása, hanem rakterének hűtése is az akkumulátorokról üzemel. A jármű működését zöld árammal, vagyis megújuló forrásból származó villamos energiával biztosítja az áruházlánc, így nem csupán menet közben emissziómentes a jármű, de a töltése sem jár károsanyag-kibocsátással. A teherautó egyetlen feltöltéssel mintegy 180 kilométert tud megtenni, így a Budapesten és Pest vármegyében található üzletek közül naponta 5-6 áruházat képes ellátni áruval. A rakteret maximálisan kihasználva 18 raklapnyi áru fér el benne, így egyetlen fuvarral akár több üzletet is képes kiszolgálni. Az újabb elektromos teherautó egy havonta 1800 liter gázolajat felhasználó dízelüzemű járművet vált ki, lokális CO2-kibocsátása pedig mintegy 550 g/km-rel alacsonyabb, mint a belsőégésű motorral szerelt társáé.
(x)
Related news
Coca-Cola Hungary has developed new educational modules on waste circulation
After the online curriculum on the basics of the circular…
Read more >K&H: carbon dioxide emissions do not decrease by themselves
In the absence of a sustainability strategy and concrete carbon…
Read more >Minister of Agriculture: sustainable agriculture and forestry play a prominent role in the fight against climate change
Sustainable agriculture and forestry play an outstanding role in the…
Read more >Related news
HonestFood – a more efficient, sustainable and fairer system
Giacomo Pedranzini, the CEO of KOMETA gives us an insight…
Read more >Refreshing news straight from the consumers – reveals a representative survey by Márka
In the first quarter of 2024 Márka Üdítőgyártó Kft. conducted…
Read more >Mirror, mirror: augmented reality in the Rossmann mobile app
Keeping up with the innovations of the digital age and…
Read more >