Last year, consumers spent one in four HUF on own branded products
According to the latest data of GfK’s annual Brand Analysis, last year the market share of own branded products of the commercial chains increased slightly after five years of stagnation.
The base for these own branded products were discount stores, drugstores and supermarkets.
The private label or own branded products gave about the quarter of the turnover of the fast moving consumer goods (24 percent) in 2015. This ratio shows just a 1 percentage point change, compared to the 2014 turnover, following the ongoing stagnation since 2011.
(Source: GfK Brand Analysis)
Related news
GfK’s German consumer sentiment index for May improved
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >European Purchasing Power 2024: Hungary in 30th place
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Shoppers don’t want sustainable, but they want organic?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Margin freeze: prices of hundreds of products have decreased, the government may expand the scope
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Labour market trends in grocery retail
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Changing meat market: more cattle and pigs, less poultry processed in the first half of 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >