Tankolás, teljes kényelemben
Az üzemanyagkártya-piacon egyre nagyobb hangsúlyt kap a digitalizáció, ezzel együtt nő a fogyasztók kényelmi funkciók iránti igénye is. Ennek köszönhetően fokozatosan bővül az üzemanyagkártya-forgalmazók által biztosított szolgáltatások köre, valamint az üzemanyagkártyát használó vállalatok száma is.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Hangsúlyossá vált az igény, hogy egy üzemanyagkártya-szolgáltató minél komplexebb kiszolgálást nyújtson a flottamenedzsereknek (készpénzmentes tankolás, halasztott fizetési lehetőség, útdíj-finanszírozás, áfa-visszatérítés…), és mindezt digitális, 0–24 órás önkiszolgálást biztosító megoldások, eszközök alkalmazásával, környezettudatos szempontok figyelembevételével.
– A fejlődés átmeneti szakaszában vagyunk, ahol mind a vevők, mind a szolgáltatók az analóg és digitális világ kettősségét élik meg. Egyformán ki szeretnénk szolgálni mindenkit a klasszikus papíralapú számlát kedvelő vevőktől a digitális e-számlát használókig, a telefonos/személyes ügyintézést kedvelő partnerektől a teljesen önálló, online adminisztrációt preferáló felhasználóig – nyilatkozták megkeresésünkre a MOL részéről.
A 2022-es ársapka szabályozását követően újra piaci árazás mellett különböző kedvezmények, továbbfejlesztett szolgáltatások várják partnereiket, úgymint a HUGO útdíj utólagos fizetés, valamint a MOL Europe toll nemzetközi útdíj lehetősége, és hamarosan érkezik a MOL flotta telematika szolgáltatása is.
Emellett MOL MOVE néven új lojalitásrendszert vezettek be, ahol a céges tankolások után gyűjtött pontok egyéni kedvezményekre fordíthatók.
– Fejlesztettünk a nemzetközi útdíjfizetési rendszeren is a MOL Europe toll szolgáltatásunk bevezetésével, ami lehetővé teszi a nemzetközi, Nyugat-Európát járó ügyfeleink részére, hogy akár egy OBU használatával, utólagos fizetéssel rendezzék a nemzetközi útdíj költségét.
Hamarosan bevezetjük a telematika szolgáltatásunkat is, ami még kényelmesebbé és nyomon követhetőbbé teszi a tervezést, kontrollt. Mindezeken túl dolgozunk az ügyfelek számára a teljes körű digitális önkiszolgálás biztosításán. Az Online Kártya Központunk segítségével már ma is állandó elérhetőséget biztosítunk a számlák, kártyaadatok, beállítások, kártyarendelés és riportok eléréséhez – tudtuk meg a cég illetékeseitől.

Az analóg és a digitális világ kettősségét éli meg a piac
Újabb és újabb szolgáltatások
A Shellnél a megszokott tényezőkön kívül fontosnak tartják, hogy minél sokrétűbb szolgáltatást nyújtsanak.

Csabai Tamás
üzletágvezető
Shell Fleet Solutions
– Shell üzemanyagkártyával rendelkező ügyfeleink az eddiginél gyorsabban tankolhatnak 19 töltőállomásunkon, ahol külön automata kútoszlopok állnak rendelkezésükre, a pénztárhoz nem kell befáradniuk – fejti ki Csabai Tamás, a Shell Fleet Solutions üzletágvezetője.
Hálózatukat is folyamatosan bővítik, 2022 óta négy új Shell töltőállomás nyílt meg, és júliustól már 41 Mobil Petrol kúton lehet Shell üzemanyagkártyával tankolni.
– A plug-in-hibrid és a teljesen elektromos járművek elterjedése miatt számos új igény merült fel a piacon. A Shell hibrid üzemanyagkártyával rendelkező ügyfelek a Shell-kutakon található gyorstöltőkön kívül Magyarországon több mint 1600 töltőt vehetnek igénybe, a külföldön is villanyautózók pedig több mint 300 000 ponton tölthetnek Európában. „Benzinkártyán” túl átfogó mobilitási szolgáltatást kell kínálnunk, ez a fő kihívás – teszi hozzá Csabai Tamás.
A sales flották sokat vezető sofőrjeit minőségi üzemanyagaik mellett a Shell Café kávé- és ételkínálatával is várják. Kimondottan számukra hozták létre autómosóik business wash ajánlatát is, amellyel csúcskategóriás mosásukat kedvezménnyel vehetik igénybe. A Shell üzemanyagkártyát használók pontokat gyűjthetnek a ClubSmart hűségprogramban, élvezhetik előnyeit, kedvezményeit. A fogyasztói promócióikat lehetőség szerint az üzleti ügyfelek számára is elérhetők, jelenleg például Ferrari modellautókat vásárolhatnak.
– Tervezzük, hogy elindítjuk mobil fizetési szolgáltatásunkat, ami lehetővé teszi, hogy kártyás vevőink a Shell-applikáció segítségével sorban állás nélkül, a telefonjukkal fizethessenek töltőállomásainkon – vetíti előre a Shell Fleet Solutions üzletágvezetője.//
Related news
75 years of passion, performance and innovation – Shell and Scuderia Ferrari celebrate HP’s iconic partnership worldwide
This year, Shell celebrates the 75th anniversary of its legendary…
Read more >Rudolf Semsei, founder and owner of the Semsei Gastronomy group of companies, received the Special Award for Manager of the Year for Society
The Manager of the Year awards were presented on Thursday…
Read more >Shell Café hot dogs can take you to the Sziget Festival!
Summer is almost here and the festival season is about…
Read more >Related news
Drought, technological competition and collaboration: the domestic melon season has begun
The 2025 Hungarian melon season starts amidst serious challenges: the…
Read more >Leadership change at Fornetti: Nándor Szabó is the new Managing Director
Nándor Szabó will take on the role of CEO of…
Read more >Change in Zwack management: Csaba Belovai is the new CEO of Zwack Unicum Plc.
According to the decision of the owners of Zwack Unicum…
Read more >