Tankolás, teljes kényelemben
Az üzemanyagkártya-piacon egyre nagyobb hangsúlyt kap a digitalizáció, ezzel együtt nő a fogyasztók kényelmi funkciók iránti igénye is. Ennek köszönhetően fokozatosan bővül az üzemanyagkártya-forgalmazók által biztosított szolgáltatások köre, valamint az üzemanyagkártyát használó vállalatok száma is.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Hangsúlyossá vált az igény, hogy egy üzemanyagkártya-szolgáltató minél komplexebb kiszolgálást nyújtson a flottamenedzsereknek (készpénzmentes tankolás, halasztott fizetési lehetőség, útdíj-finanszírozás, áfa-visszatérítés…), és mindezt digitális, 0–24 órás önkiszolgálást biztosító megoldások, eszközök alkalmazásával, környezettudatos szempontok figyelembevételével.
– A fejlődés átmeneti szakaszában vagyunk, ahol mind a vevők, mind a szolgáltatók az analóg és digitális világ kettősségét élik meg. Egyformán ki szeretnénk szolgálni mindenkit a klasszikus papíralapú számlát kedvelő vevőktől a digitális e-számlát használókig, a telefonos/személyes ügyintézést kedvelő partnerektől a teljesen önálló, online adminisztrációt preferáló felhasználóig – nyilatkozták megkeresésünkre a MOL részéről.
A 2022-es ársapka szabályozását követően újra piaci árazás mellett különböző kedvezmények, továbbfejlesztett szolgáltatások várják partnereiket, úgymint a HUGO útdíj utólagos fizetés, valamint a MOL Europe toll nemzetközi útdíj lehetősége, és hamarosan érkezik a MOL flotta telematika szolgáltatása is.
Emellett MOL MOVE néven új lojalitásrendszert vezettek be, ahol a céges tankolások után gyűjtött pontok egyéni kedvezményekre fordíthatók.
– Fejlesztettünk a nemzetközi útdíjfizetési rendszeren is a MOL Europe toll szolgáltatásunk bevezetésével, ami lehetővé teszi a nemzetközi, Nyugat-Európát járó ügyfeleink részére, hogy akár egy OBU használatával, utólagos fizetéssel rendezzék a nemzetközi útdíj költségét.
Hamarosan bevezetjük a telematika szolgáltatásunkat is, ami még kényelmesebbé és nyomon követhetőbbé teszi a tervezést, kontrollt. Mindezeken túl dolgozunk az ügyfelek számára a teljes körű digitális önkiszolgálás biztosításán. Az Online Kártya Központunk segítségével már ma is állandó elérhetőséget biztosítunk a számlák, kártyaadatok, beállítások, kártyarendelés és riportok eléréséhez – tudtuk meg a cég illetékeseitől.
Újabb és újabb szolgáltatások
A Shellnél a megszokott tényezőkön kívül fontosnak tartják, hogy minél sokrétűbb szolgáltatást nyújtsanak.
– Shell üzemanyagkártyával rendelkező ügyfeleink az eddiginél gyorsabban tankolhatnak 19 töltőállomásunkon, ahol külön automata kútoszlopok állnak rendelkezésükre, a pénztárhoz nem kell befáradniuk – fejti ki Csabai Tamás, a Shell Fleet Solutions üzletágvezetője.
Hálózatukat is folyamatosan bővítik, 2022 óta négy új Shell töltőállomás nyílt meg, és júliustól már 41 Mobil Petrol kúton lehet Shell üzemanyagkártyával tankolni.
– A plug-in-hibrid és a teljesen elektromos járművek elterjedése miatt számos új igény merült fel a piacon. A Shell hibrid üzemanyagkártyával rendelkező ügyfelek a Shell-kutakon található gyorstöltőkön kívül Magyarországon több mint 1600 töltőt vehetnek igénybe, a külföldön is villanyautózók pedig több mint 300 000 ponton tölthetnek Európában. „Benzinkártyán” túl átfogó mobilitási szolgáltatást kell kínálnunk, ez a fő kihívás – teszi hozzá Csabai Tamás.
A sales flották sokat vezető sofőrjeit minőségi üzemanyagaik mellett a Shell Café kávé- és ételkínálatával is várják. Kimondottan számukra hozták létre autómosóik business wash ajánlatát is, amellyel csúcskategóriás mosásukat kedvezménnyel vehetik igénybe. A Shell üzemanyagkártyát használók pontokat gyűjthetnek a ClubSmart hűségprogramban, élvezhetik előnyeit, kedvezményeit. A fogyasztói promócióikat lehetőség szerint az üzleti ügyfelek számára is elérhetők, jelenleg például Ferrari modellautókat vásárolhatnak.
– Tervezzük, hogy elindítjuk mobil fizetési szolgáltatásunkat, ami lehetővé teszi, hogy kártyás vevőink a Shell-applikáció segítségével sorban állás nélkül, a telefonjukkal fizethessenek töltőállomásainkon – vetíti előre a Shell Fleet Solutions üzletágvezetője.//
Related news
Profiting from the opportunity
Service stations are becoming an important segment of the hospitality…
Read more >We were learning together (Part 2)
Almost 1,100 “students” enrolled at the FMCG Open University, to…
Read more >Related news
Eckes-Granini acquires fruit juice concentrate producer in Germany
Eckes-Granini, one of Europe’s leading juice producers, has acquired Wolfgang…
Read more >The latest issue of Trade magazine is out now!
This time the digital version has been extended to 192…
Read more >After a subdued year, the holiday season is strong
74% of online shoppers, around 3.1 million people, are preparing…
Read more >