Színek határok nélkül
Magyarországon megannyi háztartás teszi le a voksát az otthoni hajfestés mellett, nők milliói bíznak meg a Henkel által kínált hajfestékmárkákban. De mi teszi őket különlegessé, mi az, ami töretlen bizalmat és lojalitást eredményez a fogyasztók széles spektrumán?
Az NIQ adatai azt mutatják, hogy a hajfestékek kategóriája körülbelül 14%-ot tudott növekedni értékben a tavalyi év januártól júniusáig tartó időszakhoz viszonyítva. Eladási csatornákat nézve, a drogériákban történik a legtöbb eladás, ezt követik a hipermarketek. A tavalyi év első félévét összevetve az idei év első félévével, a teljes otthoni hajfesték piacot tekintve, egy kb. 4%-os volumencsökkenés mutatkozik meg. Az értékesítési csatornákban szintén megfigyelhető az eladási darabszámokat jellemző negatív trend, ami leginkább a külső gazdasági hatásoknak tudható be.
Bővülő funkció- és színválaszték
Az otthoni hajfestékeket 3 kategóriára tudjuk bontani tartósságuk szerint. A piacot leginkább „birtokló” kategória a tartós hajfestékeké, melyek legtöbb esetben 100%-os őszhajszálfedést és hosszan tartó színintenzitás kínálnak. A második kategóriába a hajszínezőket soroljuk, melyek általában 24-10-8 mosásig tartanak. A harmadik kategóriába tartoznak az úgynevezett egyszer használatos hajszínezők, amelyek 1 mosással kijönnek a hajból, mint például a lenövést elfedő sprayek és púderek.
A Henkel otthoni hajfestékmárkái a Schwarzkopf, a Palette és a Syoss mindhárom kategóriában megtalálhatóak. A hajfestékek különböző technológiákat kínálnak, legyen szó arról, hogy valaki tradicionálisabb vagy merészebb árnyalatok iránt érdeklődik, esetlegesen „zöldebb” vagy ápolóbb formulájú hajfestéket keres az árnyalatok széles skálája mellett.
Egészséges, fénylő haj
Tartós hajfestékek esetében a Henkel portfóliójában szereplő márkák közül abszolút piacvezetők a Palette Intensive Color krémhajfestékek, melyek egy tradicionálisabb kategóriába sorolhatók. A termék úgynevezett multi-care formulával van ellátva, mely intenzíven fest és ápol a következő összetevőknek köszönhetően:
Keratin – beépül a hajszerkezetbe, hogy védje hajfestés közben és után.
Panthenol – intenzíven táplálja a hajat, hogy láthatóan javítsa annak minőségét.
Regeneráló Szérum – a haj rostjainak helyreállítására és puhítására lett tervezve.
A portfólióban megtalálhatóak olyan hajfestékek is, melyekben „extra” összetevőkkel próbálnak ápolást nyújtani a hajnak, gyönyörű és hosszan tartó színeredmény mellett. Ide két márka sorolható, a Gliss Color és a Syoss Oleo Intense hajfestékek.
Innovációk és termékfejlesztések

Guba Eszter
brand manager
Henkel Magyarország
A Gliss Color portfólióban leginkább a világos szőkés és barnásabb árnyalatok találhatóak meg. Egy tartós hajfesték, mely nemcsak óvja a hajat a töredezéstől, de már hajfestés közben is ápolja azt. A kiváló hidratáló tulajdonságairól ismert hialuronsav-komplexszel gazdagított ápolórendszer segíti a színpigmenteket a hajszálak mélyére jutni. Eredményképp egy gazdag, hosszan tartó színeredményt kapunk, árnyalattól függő őszhajfedéssel.
Az idei évben a Syoss Oleo Intense hajfestékek újultak meg többek között. A Syoss Oleo Intense ammóniamentes tartós hajfestékek olajjal gazdagított formulával rendelkeznek. Az idei évtől plex-in-olaj technológiát használnak a termékben, ezzel is elősegítve a töredezett hajszálak újjáépítését, mellyel végeredményként egy láthatóan jobb hajminőséget és hajárnyalattól függő professzionális őszhajfedést kapunk. A mélyreható ápolás érdekében a termékek 4-féle japán olaj – Sakura, Tamanu, Shisho, Tsubaki – egyvelegét tartalmazzák. (x)
Related news
Lipton enters kombucha market with flavoured trio
Iced tea brand Lipton has added a three-strong range of…
Read more >Fruit juice market under pressure
Life in the fruit juice category is made more difficult…
Read more >Is it worth switching to sustainable packaging?
Main packaging trends include easy-open solutions for the elderly, single-serve…
Read more >Related news
Soós Tészta Ltd. provides reliable quality
One of the key players in Hungarian pasta production, Soós…
Read more >New from Nestlé Fitness: no added sugar breakfast cereals in two flavours
In the last few years Nestlé Hungária Kft. added new…
Read more >We are wasting our biggest assets: this is how Lidl is fighting it
According to this year’s Global Risk Report, the fourth biggest…
Read more >