GVH says “green” advertising messages are often confusing
As part of a comprehensive rapid check (a so-called sweep) in February 2023, the Hungarian Competition Authority (GVH) analysed the communication of 60 Hungarian websites, from the perspective of “green” claims regarding various consumer goods or their packaging. Based on the results, GVH has come to the conclusion that the sustainability information isn’t structured, and very often there is no or only partial justification. In certain cases the statements are vague and only outdated information is available.
//
This article is available for reading in Trade magazin 2023/4.
Related news
(HU) A DAV Mérnöki Kft. már tudja, hogyan kell előnyt kovácsolni az ESG-ből
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The vast majority of companies have not postponed their sustainability efforts – ESG survey of domestic companies
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Food waste in Hungary has dropped by a third in eight years
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Extended margin squeeze begins – 13 more products will be subject to regulation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >From Monday, the SZÉP card can be used again to purchase cold food
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Cheese prices may rise: semi-hard varieties are exempt from margin restrictions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
