GVH says “green” advertising messages are often confusing
As part of a comprehensive rapid check (a so-called sweep) in February 2023, the Hungarian Competition Authority (GVH) analysed the communication of 60 Hungarian websites, from the perspective of “green” claims regarding various consumer goods or their packaging. Based on the results, GVH has come to the conclusion that the sustainability information isn’t structured, and very often there is no or only partial justification. In certain cases the statements are vague and only outdated information is available.
//
This article is available for reading in Trade magazin 2023/4.
Related news
Trade isn’t an obstacle – it can also be a tool for sustainability
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hatszoros Hungaropack-díjas lett a DS Smith – új szintre emeli a fenntartható csomagolás innovációját
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The University of Sopron held discussions on green innovations in Finland
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
The outlook continued to improve in October, with the GKI business climate index reaching a thirteen-month high
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Trade Airlines flights have landed – photos and videos
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >GfK study: This is how European commercial purchasing power has changed in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >