Persuasion-free advertisements
The Self-regulatory Advertising Board (ÖRT) analysed 1,211 advertisements in the press and on television in the November period, in order to find out whether they contain ‘persuasion’: are children asked to convince their parents or others to buy the advertised product for them. Ildikó Fazekas, general secretary of ÖRT told: all ads passed the test in the sense that none of them did this or presented such a situation. Most of the advertisements introduced how to use the product and showed the joy of using it. The children’s ‘function’ in the advertisements was to symbolise the family. //
Related news
MediaMarkt’s new commercial focuses on a stress-free Christmas
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >McDonald’s Christmas commercial sparks controversy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Strategic cooperation for responsible pharmaceutical communication
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Challenges of the retail sector: retail has become more crisis-resistant
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >How to avoid the hassles of online shopping?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >It’s time for company Christmas parties: a waste of money or a good party?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
