Food TV ads reached the most viewers in May
Within the sectors, the TV ads of foods reached the most viewers among the 18-49 year-old viewers in May this year, just like in May 2015. Most recently, the Nielsen Közönségmérés Kft. (Nielsen Audience Measurement Ltd.) registered 30 813 GRPs in food advertising, 6 percent higher than last May.
The advertising activities of companies and organizations increased at a much higher proportion. Indeed, advertising appeared last month, in a total of 665 518 times in channels surveyed by Nielsen. Here, the rate of increase is 21 percent from 2015 May to 2016 May. (Nielsen)
Related news
The GVH Digital Awareness Program helps you recognize the tricks used by advertisements to influence you
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >NKFH: every fourth advertisement is objectionable
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
The winners of the 2025 Retailer of the Year award have been announced
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Milk prices in Hungary at unprecedented highs
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: in August, the number of guests increased by 5.2 percent and guest nights by 3.1 percent compared to a year earlier
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >