Nielsen: chocolate Santa Clauses brought the two-thirds of the turnover
Chocolates are the biggest favorites of the Christmas holiday season: over 400 million tonnes ie over eight million was sold in October-December 2016, according to the 90 food category of Nielsen.
Hungarians spent more than 3 billion HUF last year on seasonal sweets, which is a total of 616 tons and nearly 11 million items.
Chocolate Santa Clauses brought about two-thirds of the turnover both in value and in quantity (64 percent in value, 66 percent in volume). Although the number of the Santa Claus figurines was 6 percent less than in the 2015 season, it is also absolutely unbreakable from the throne. (Source: Nielsen)
Related news
KitKat Celebrates 90th Anniversary This Year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Podravka sells confectionery business to Bosnian company
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Denmark plans to scrap taxes on coffee, confectionery
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Stable harvest, depressed prices – the Hungarian onion market shows a mixed picture this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Raw milk’s price drops below 200 forints
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The strategy behind beauty: Rossmann Beauty Expo
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >