Nielsen: 450 tons of chocolate Santa Clauses in a value of two billion forints
Hungarian consumers bought eight and a half million chocolate Santa Clauses in a value of more than HUF 2 billion in November-December 2018.
It is a 5 percent increase, compared to the same period of 2017. Milk chocolate figures are the hit products, which are typically purchased in hypermarkets this holiday season.
The Nielsen retail index recorded a double-digit increase in sales of own-branded Santa Claus sweets.
Related news
Sweet euphoria in Cologne
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian confectionery industry: balancing between challenges and opportunities
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian Confectionery Manufacturers Association: Hungarian confectionery industry balances in a stagnant market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
A collection of short stories was published by the Nébih’s Without a Remnant program
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Successful collective support for Hungarian products – Agora 11
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >In the age of AI, STEM professions are also future-proof
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >